Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با توجه به پایان مسابقات مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا 2021 در منطقه غرب آسیا و نمایندگان پزشکی کشورمان به عنوان افسر کنترل دوپینگ در این رقابتها حضور داشتند.

زهره هراتیان در این خصوص گفت: از زمانی که بیماری کووید 19 شیوع پیدا کرد، تمام ورزش ها بعد از دوره قرنطینه های طولانی مدت که در اوایل بیماری شروع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم کم شروع به فعالیت کردندکه فو فوتبال در این رشته پیشگام بود.

وی در ادامه اضافه کرد: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از همان اوایل پروتکلی تدوین کرد و مسئولیت برگزاری مسابقات را برعهده پروتکل هایش که توسط وزارت بهداشت هر کشور تدوین می شد، گذاشت. پس مسابقات در هر کشوری که برگزار می شود تابع قوانین وزارت بهداشت همان کشور خواهد بود. ما در مسابقات ACL امسال شاهد این بودیم که میزبان های مختلف شرایط خودشان را داشتند ولی آن چیزی که مسلم بود این بود که تمام تیم ها در یک حباب امنیتی قرار داشتند.

افسر کنترل دوپینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا  تاکید کرد: یعنی اجازه خروج در جایی که حضور داشتند را نداشتند. فقط باید به محل تمرین می رفتند و برمی گشتند و در زمان مسابقه هم حضور پیدا می کردند. تقریبا در همه کشور هر سه روز تست PCR از تیم ها گرفته می شد و شرایط برخورد با موارد مثبت در کشورهای مختلف، متفاوت بود. مثلا در عربستان فرد مثبت بعد از 72 ساعت، اگر دو تست منفی ارائه می داد به فاصله 24 ساعت می توانست از قرنظینه خارج شود. اما در امارات باید 10 روز در قرنظینه می ماند و بعد از قرنطینه خارج می شد. تاییدهای مختلف مختصص قلب و ریه هم باید زمیینه پرونده پزشکی می شد.

هراتیان خاطرنشان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر معاینات پیش از شروع مسابقات از تمام تیم ها می خواست که پیش از ورود به محل برگزاری مسابقات تست های منفی PCR را ارائه دهند. همچنین شرح وظایف جداگانه‌ای را برای تعداد افسران کنترل دوپینگی که به عنوان پزشک در این مسابقات حضور داشتند تعریف می کرد. به این صورت که یک نماینده وجود داشت که فقط شرایط مربوط به کرونای آن تیم را بررسی کند و اینکه در حین مسابقه تمام شرایط را کنترل و تذکرات لازم را به تیم بدهد. همچنین اینکه آیا میزبان شرایط لازم را برای کووید 19 آماده کرده است یا خیر نیز بر عهده افسران کنترل دوپینگ بود.

هراتیان در پایان خاطر نشان کرد: تجربه ای که در لیگ فوتبال ایران داشتیم باعث شد که به شخصه با اعتماد به نفس بهتری در مسابقات حضور داشته باشم. احاطه کاملی در حوزه های مختلف کرونا و ورزش فوتبال را داشتیم. مواردی نیز در حین انجام برگزاری مسابقات تجربه کردیم و تلاش می کنم آن موارد را به عنوان یک الگو برای لیگ حرفه ای فوتبال ایران استفاده بکنم. آنچه مسلم است شرایط واکسیانسیون کشورها هم به سمتی دارد می رود که امیدوار هستیم، در لیگ آینده بازیکنان حرفه ای واکسینه شده باشند که این امر می تواند کمک خیلی بزرگی برای برگزاری مسابقات و کنترل شرایط کووید باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زهره هراتیان دوپینگ لیگ قهرمانان آسیا برگزاری مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

تصور می‌شد با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و تفکیک مالکیت دو باشگاه، استقلال و پرسپولیس به راحتی مجوز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند، اما حالا خبر رسیده این دو باشگاه در راستای فیر پلی مالی باید رضایت مالی اعضای تیم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه دهند.

بر اساس قانون فیر پلی مالی از این پس یکی از شرایط حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ارایه برگه تسویه حساب مالی با بازیکنان و دیگر اعضای تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا است و اگر این مجوز به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه نشود، تیم‌ها حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس با حضور در رده اول و دوم جدول لیگ برتر شانس اول حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند.

فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود و سهمیه ایران در این مسابقات ۲.۵ تیم است. تیم‌های اول و دوم لیگ برتر مستقیم به این مسابقات راه پیدا خواهند کرد و قهرمان جام حذفی هم راهی پلی آف می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • احتمال تعوق مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • بختیاری‌زاده: اتفاقات ‌ناگوار فولاد ماحصل تفکرات مدیریت‌های سال‌های قبل است
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • نکونام: حضور یک نفر در استقلال باعث افتخار است | نمی‌توانند به من بگویند همیشه بیا
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال