Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «زهره هراتیان» که ریاست مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) را نیز برعهده دارد، اظهار داشت: از زمانی که بیماری کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد، تمام ورزش‌ها بعد از دوره قرنطینه‌های طولانی مدت که در اوایل بیماری شروع شده بود. کم کم شروع به فعالیت کردندکه فوتبال در این زمینه پیشگام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از همان اوایل پروتکلی تدوین کرد و مسئولیت برگزاری مسابقات را برعهده دستورالعمل‌هایی که توسط وزارت بهداشت هر کشور تدوین می‌شد، گذاشت. مسابقات در هر کشوری که برگزار می‌شود تابع قوانین وزارت بهداشت همان کشور خواهد بود. در لیگ قهرمانان امسال شاهد بودیم که میزبانان شرایط خودشان را داشتند. ولی آن چیزی که مسلم بود این بود که تیم‌ها در یک حباب امنیتی قرار داشتند. یعنی اجازه خروج در جایی که حضور داشتند را نداشتند. فقط باید به محل تمرین می‌رفتند و بر می‌گشتند و در زمان مسابقه هم حضور پیدا می‌کردند.

هراتیان گفت: تقریبا در همه کشورها هر سه روز تست PCR از بازیکنان گرفته می‌شد و شرایط برخورد با موارد مثبت در کشورهای مختلف، متفاوت بود. مثلا در عربستان فرد مثبت بعد از ۷۲ ساعت، اگر ۲ تست منفی ارائه می‌داد به فاصله ۲۴ ساعت می‌توانست از قرنظینه خارج شود. اما در امارات باید ۱۰ روز در قرنظینه می‌ماند و بعد از قرنطینه خارج می‌شد. تاییدیه‌های مختلف مختصص قلب و ریه هم باید ضمیمه پرونده پزشکی می‌شد.

افسر کنترل دوپینگ آسیا در ادامه بیان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر معاینات پیش از شروع مسابقات از تیم‌ها می‌خواست که پیش از ورود به محل برگزاری مسابقات تست‌های منفی PCR را ارائه دهند. همچنین تعداد افسران کنترل دوپینگی که به عنوان پزشک در این مسابقات حضور داشتند را شرح وظایف جداگانه‌ای برای آنها تعریف می‌کرد. به این صورت که نماینده‌ای مختص این بود که فقط شرایط مربوط به کرونای آن تیم را بررسی کند و اینکه در حین مسابقه تمام شرایط را کنترل و تذکرات لازم را به تیم بدهد. همچنین اینکه آیا میزبان شرایط لازم را برای کووید۱۹ آماده کرده است یا نه، نیز بر عهده افسران کنترل دوپینگ بود.

هراتیان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در لیگ فوتبال ایران داشتیم. باعث شد که به شخصه با اعتماد به نفس بهتری در مسابقات حضور داشته باشم. احاطه کاملی در حوزه‌های مختلف کرونا و ورزش فوتبال را داشتیم. مواردی نیز در حین انجام برگزاری مسابقات تجربه کردیم و تلاش می‌کنم آن موارد را به عنوان یک الگو برای لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران استفاده کنم. آنچه مسلم است شرایط واکسیانسیون کشورها هم به سمتی می‌رود که امیدوار هستیم، در لیگ آینده بازیکنان حرفه‌ای واکسینه شده باشند که این امر می‌تواند کمک خیلی بزرگی برای برگزاری مسابقات و کنترل شرایط کووید-۱۹ باشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دوپینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا کرونا دوپینگ فیفا کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا 2021 برگزاری مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این مسابقات ۲ هزار و ۳۰۰ کاراته‌کا به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان تا امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد همدان رقابت دارند.

دختران کاراته کا در پیکار‌های رده سنی جوانان در پنج وزن باهم رقابت کردند و نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند:

وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱. غزل فتحی چشمه از استان لرستان
۲. فاطمه جعفرنژاد از استان تهران
۳. یسنا زرین از استان آذربایجان
۳. دنیا نوروزی عین القاضی از استان همدان

وزن ۵۳- کیلوگرم:
۱. زهرا رضازاده از استان اصفهان
۲. سوگل سروری از استان کرمانشاه
۳. ریحانه روزبهانی از استان تهران
۳. سوگند عیاری از استان تهران

وزن ۵۹- کیلوگرم:
۱. سارینا نوری از استان سیستان و بلوچستان
۲. فرناز عادلی دهنوی از استان اصفهان
۳. محیا نادری از استان همدان
۳. هلیا کماسی از استان تهران

وزن ۶۶- کیلوگرم:
۱. غزل یزدانی از استان البرز
۲. مهسان خدارحمی از استان تهران
۳. مائده نجفی از استان تهران
۳. دیانا افتخاری از استان کردستان

وزن ۶۶+ کیلوگرم:
۱. سارا پاداش از استان قم
۲. مائده شالی از استان قزوین
۳. فاطمه عابدی از استان مازندران
۳. مهلا صداقت از استان مازندران

این پیکار‌ها امروز پنجشنبه در رده سنی بزرگسالان پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان