Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:48:39 GMT

ادامه اعتراض هاي خونين در کلمبيا با 19 کشته

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۵۰۱۳

خبرگزاری آریا- در ادامه اعتراض های خونین در کلمبیا به طرح اصلاحات مالیاتی دولت، شمار کشته های این کشور آمریکای لاتین به دستکم 19 نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی رویترز گزارش داد، نهاد نظارتی و حامی حقوق بشر کلمبیا اعلام کرده است که از مجموع 19 مورد مرگ معترضان، 11 مورد مربوط به شهر «کالی» است؛ شهر «کالی» در غرب کلمبیا، اکنون به کانون اعتراضات در این کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش آمده است که خسارات و آسیب‌های ناشی از اعتراضات مرگبار شهر «کالی» روز سه شنبه کاملا مشهود بود. شمار افرادی که در جریان این اعتراضات کشته شدند به شدت افزایش یافته است، و اعتراضات همچنان در طول شب ادامه داشت.
این اعتراضات نخستین بار برای ابراز مخالفت با قانون اصلاحات مالیاتی شکل گرفت. هر چند این قانون دیگر لغو شده است، اما معترضان اکنون به شکل گسترده خواستار اقدام دولت علیه فقر هستند. همچنین شماری از تظاهر کنندگان و گروه‌های حامی اعتراضات، اعلام کرده اند با توسل نیرو‌های پلیس به خشونت افراطی، مخالف و به این موضوع معترض هستند.
پلیس ملی کلمبیا اعلام کرده است به بیش از 20 مورد ادعای مطرح شده مبنی بر خشونت پلیس رسیدگی خواهد کرد. این در حالی است که وزیر دفاع این کشور ادعا کرده است گروه‌های مسلح، به اعتراضات رخنه پیدا کرده اند تا بدین ترتیب، جریان را به خشونت بکشانند.
بر اساس طرح اصلاحات مالیاتی که مورد اعتراض مردم بود، مالیات فروش و مالیات بر درآمد قرار بود افزایش یابد. اکنون دولت کلمبیا این طرح را لغو کرده است. «آلبرتو کاراسکوئیلا» وزیر دارایی کلمبیا نیز از سمت خود استعفا کرده است.
«ایوان دوکه» رئیس جمهور کلمبیا پیشتر پیشنهاد کرده بود به منظور محافظت از زیرساخت‌ها و تضمین دسترسی مردم به خدمات ضروری، از نیرو‌های ارتش کمک گرفته شود. این در حالی است که شهرداران بسیاری از شهر‌ها از جمله بوگوتا و مدلین اعلام کردند استفاده از نیرو‌های ارتش ضروری نیست.
با توجه به اعتراضات بیشتری که قرار است در کلمبیا برگزار شود، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد برقراری آرامش را در این کشور خواستار شد و در خصوص اقدام به تیراندازی نیرو‌های پلیس، هشدار داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعتراض خونین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه امروز اعلام کرد که در درگیری‌های معترضان با نیرو‌های پلیس، شمار زیادی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با روز کارگر، معترضان در استانبول به خیابان‌ها آمدند و پلیس ترکیه برای متفرق کردن آنان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی روی آورد.

بیش از ۴۰ هزار پلیس در سراسر استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانع مسدود کرده‌اند.

نیرو‌های پلیس همچنین در نزدیکی ساختمان شهرداری استانبول با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله لاستیکی روی آوردند.

دولت ترکیه برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • دانشگاه کلمبیا در محاصره نیرو‌های پلیس + فیلم
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا