Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:26:01 GMT

انتشار مجدد «نمایه پژوهش»

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۵۲۶۴

انتشار مجدد «نمایه پژوهش»

شماره اول دوره جدید فصلنامه نمایه پژوهش، ویژه بهار ۱۴۰۰ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، شماره اول دوره جدید فصلنامه نمایه پژوهش، ویژه بهار ۱۴۰۰ منتشر شد. این فصلنامه با هدف اطلاع‌رسانی نتایج پژوهش‌های مرتبط با حوزه فرهنگ، هنر و رسانه منتشر می‌شود. توجه جامعه علمی و مدیریتی کشور به پژوهش‌های فرهنگی انجام شده از دیگر اهداف انتشار این فصلنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه سردبیر این فصلنامه در شماره اول آن نوشته: سیاست فصلنامه، گسترش، ارتقاء و انتشار دستاوردها و یافته‌های پژوهشی کاربردی و مسأله‌محور در حوزۀ فرهنگ، هنر و رسانه است که با هدف دسترس‌پذیری خلاصه نتایج پژوهش‌ها، آ گاهی‌رسانی دربارۀ دیدگاه‌های پژوهشگران و صاحبنظران، جریان‌سازی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و ایجاد ارتباط خلاق و پویا بین پژوهشگران، صاحبنظران، مرا کز پژوهشی و فعالان این عرصه منتشر می‌شود.

این فصلنامه به موضوعاتی چون: فرهنگ، فرهنگ عمومی، سیاستگذاری فرهنگی، کتاب و نشر، اقتصاد فرهنگی، تولید و مصرف فرهنگی، مطالعات دینی، فرهنگی معاصر و تغییرات فرهنگی، توسعه فرهنگی، مسائل و مشکلات فرهنگی، ارتباطات و رسانه، فضای مجازی، مدیریت رسانه، سیاستگذاری حوزه رسانه، مطبوعات و مسائل مرتبط، حقوق و رسانه، اقتصاد رسانه و پژوهش و اخلاق پژوهش، پژوهش هنر، سینما و هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و موسیقی می‌پردازد.

«مقاله»، «یادداشت تحلیلی«، «نقد و بررسی کتاب»، «نشست»، «گفتگو» و «تازه‌های پژوهش و نشر» از بخش‌های مختلف این نشریه است. در شماره اول این فصلنامه، گفتگوی مفصلی با محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات درباره مهمترین برنامه‌ها و طرح‌های پژوهشی انجام شده است.

هویت فرهنگی کرونا؛ کرونایی شدن جهان، باورهای فرهنگی و شیوه‌های متکثر مواجهه با آن، سرمایه اجتماعی در ایران امروز و کاربست مفهوم سرمایهٔ اجتماعی، سه یادداشت منتشرشده در شماره اول است

تأملی بر عدم امکان سیاستگذاری فرهنگی در ایران، چالش‌ها و فرصت‌های دین و دینداری در مواجهه با پاندمی کرونا در ایران، مسئولیت مدنی و کیفری ناشی از نقض حریم خصوصی کاربران فضای مجازی، عراق جدید و چالش‌های امنیت فرهنگی جمهوری اسلامی و شناسایی مسائل و راهکارهای بازاریابی و فروش کتاب در ایران عناوین مقالات مندرج در این شماره است.

در بخش نشست‌ها نیز متن کامل دو نشست تخصصی در حوزه اقتصاد نشر و اخبار جعلی در دوران کرونا درج شده است. دو پیمایش ملی خانواده و مصرف کالاهای فرهنگی نیز در بخش معرفی پیمایش، معرفی شده‌ است. در بخش نقد کتاب نیز سه کتاب «سیاست رسانه‌ای و ارتباطات»، «انحراف در تعریف و اجتناب از تعمیق (نقدی بر کتاب مبانی ارتباط‌ ‌شناسی) و «درباره حق» نقد و بررسی شده است. تازه‌ترین پژوهش‌ها و کتاب‌های منتشرشده در حوزه فرهنگ نیز در دو بخش پایانی این فصلنامه، معرفی شده‌اند.

شماره اول فصلنامه «نمایه پژوهش» با مدیرمسئولی محمد سلگی و سردبیری داریوش مطلبی در بهار ۱۴۰۰ منتشر شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایه پژوهش داریوش مطلبی محمد سلگی نمایه پژوهش شماره اول پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی روزهای گذشته برخی کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

کد خبر 848144 برچسب‌ها امام خمینی هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد