Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با رحمانی فضلی وزیر کشور درباره بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراها و اعتراض برخی به نتایج رسیدگی‌ها گفت: این اعتراض‌ها طبیعی است؛ با توجه به فرصت بررسی صلاحیت‌ها و اعتراضات در هیئت‌های عالی استان‌ها، این جلسه برای هماهنگی بیشتر تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چون رسیدگی هیئت‌های اجرایی به صلاحیت‌ها تمام شده و هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها هم بررسی خود را انجام داده‌اند، وزیر کشور از رئیس مجلس درخواست می‌کند هم گزارشی از عملکردها دهند و هم درباره صلاحیت‌ها گفت‌وگویی داشته باشند.  با توجه به سیاست هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا و رئیس مجلس، در بررسی صلاحیت‌ها باید دقت نظر صورت بگیرد تا به مستندات و ادله کافی توجه شود.

بیشتر بخوانید

در بررسی صلاحیت‌ها قانون محور باشد نه سلایق سیاسی/ صلاحیت افرادی که استعلام آنها از کلیه مراجع نظارتی مثبت است، تایید می شود آمار «وزارت کشور» از بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های شهر وجاهت قانونی ندارد/ هیچ مقامی حق ندارد نامزد‌ها را برای انصراف از انتخابات تحت فشار قرار دهد

کاظمی با بیان اینکه تا ۲۲ اردیبهشت فرصت اعتراض به بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های عالی استانی است، اظهار کرد: تمام افرادی که در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و هیئت نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شده‌اند، اعتراضشان به هیئت‌های عالی استان‌ها داده می‌شود و هیئت‌ استان‌ها هم تا روز یاد شده نظرش را درباره اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده  اعلام می‌کنند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: در مرحله آغازین رسیدگی‌ها، هیئت‌های اجرایی با برگزاری جلسات خود، نظرشان را به هیئت نظارت اعلام می‌کنند. ما به عنوان هیئت مرکزی نظارت گفته‌ایم تا زمانی که هیئت نظارت بررسی نکند و نظرش را اعلام نکرده باشد، هرگونه آماردهی از نتایج بررسی صلاحیت‌ها خلاف قانون است؛ پیش از آنکه فرماندار نظر هیئت نظارت و اجرا را به نامزدها اعلام کند، برخی شروع به اعلام آمار و ارقام کرده بودند. وقتی نتایج هنوز رسماً به کاندیدا اعلام نشده و آنها منتظر اظهار نظر هیئت نظارت درباره رسیدگی به صلاحیت‌ها بودند، چطور آمار می‌دهند؟

وی یادآور شد: در هر مرحله‌ای که آمار به فرمانداران اعلام شد و افراد ذینفع یا کاندیداها را مطلع کردند، بیان آمار از بررسی صلاحیت‌‌‎ها مشکلی ندارد؛ ولی آمار نهایی زمانی است که هیئت مرکزی نظارت با رسیدگی به اعتراضات، نظر نهایی خود را اعلام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها شوراهای شهر و روستا مجلس یازدهم وزیر کشور رد صلاحیت هیئت مرکزی نظارت بررسی صلاحیت ها هیئت های عالی هیئت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

کد خبر 6093713

دیگر خبرها

  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • اسامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها