Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: شلیک موشک‌ از جانب سوریه به سمت رژیم صهیونیستی و عبور آن از پدافند هوایی این رژیم، پیام بسیار مهمی منتقل کرد که اگر به تجاوز به سوریه ادامه دهد، امکان پاسخ وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حسین رویوران صبح امروز در نشست تخصصی روز قدس با بیان اینکه روز قدس یکی از ایام الله است چون روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین است، اظهار کرد: اعلام روز قدس توسط جمهوری اسلامی ایران به ساختار این نظام برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران بر اساس دو پایه دولت_ ملت و امت_دولت شکل گرفته است‌.‌ در نظام بسیاری از نهادهای ملی وجود دارد اما ماموریت بسیاری از نهادها، ملی نیست مثل سپاه قدس که در داخل کشور هیچ مسئولیتی ندارد.

وی ادامه داد: اعلام روز قدس یکی از مهمترین پایه های امت_ دولت بود که مسئولیت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به جوامع اسلامی نشان داد. امام خمینی (ره) در چارچوب مدل امت_ دولت، فلسطین را از اولویت های جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این به میراث دینی ما هم برمی گردد.

رویوران یا بیان اینکه انتخاب روز قدس انتخاب معنادار و ایدئولوژیک بود، تصریح کرد: اعلام روز قدس در واقع بکارگیری تجربه امام (ره)در برپایی حکومت اسلامی در ایران بود. امام خمینی(ره) می خواست فرهنگ سازی کند تا همه مسلمانان نسبت به قدس احساس مسئولیت کنند. زمانی که فلسطین غصب شد واکنش ها محدود بود اما در زمان جنگ ۳۳ روزه شاهد تظاهرات مردم در کشورهای اسلامی از شرق تا غرب بودیم یعنی فرهنگ همراهی با مردم فلسطین اشاعه یافته است. این یعنی صدور فرهنگ انقلاب اسلامی که نکته بسیار مهمی است و نشانه موفقیت امام در رسیدن به هدف زنده نگاه داشتن روز قدس است‌.

وی خاطرنشان کرد: از سال۲۰۰۶، اسرائیل جرات ندارد به لبنان چپ نگاه کند در حالیکه لبنان حیاط خلوت این رژیم بود. این بازدارندگی نتیجه یک قدرت بازدارنده است. سیاست محور مقاومت، بازدارندگی و کنترل دشمن بود. شلیک موشک‌ از جانب سوریه به سرزمین های اشغالی و عبور آن از پدافندهای این رژیم، پیام بسیار مهمی منتقل کرد که اگر به تجاوز به سوریه ادامه دهد، امکان پاسخ وجود دارد. مهار دشمن بخشی از سیاست محور مقاومت است و محور مقاومت در این زمینه موفقیت های بسیار زیادی کسب کرده است.

رویوران با اشاره به قدرت محور مقاومت در تغییر معادلات منطقه، گفت: شلیک موشک به نزدیک تاسیسات هسته‌ای دیمونا نشان داد که می توان با رژیم صهیونیستی مقابله کرد. پس از این اتفاق، شاهد تغییر لحن برخی سران کشورهایی هستیم که دنبال سازش و عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بودند.

معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه تحولی در افکار عمومی مردم دنیا در حال رخ دادن است، افزود: پیام مظلومیت مردم فلسطین به مردم دنیا منتقل شده است و حتی شاهد شکل گیری تجمعات بزرگی در انگلستان و فرانسه برای دفاع از مردم فلسطین بوده‌ایم البته باید با استفاده از فضای مجازی و رسانه، افکار عمومی دنیا را بیشتر متوجهه مظلومیت مردم فلسطین کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز قدس امام خميني ره فلسطين حسین رویوران سپاه قدس انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت مردم فلسطین شلیک موشک روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد

 وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، وارد سرزمین‌های اشغالی شد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی قبل از عملیات «وعده صادق»