Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷ نفر در استان فارس غرق شدند که از این تعداد ۲ تن جان خود را از دست داده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، براساس آخرین آمار موجود استان فارس رتبه سوم غرق شدگی را پس از استان‌های خوزستان و مازندران دارد این در حالی است که این استان هیچ اتصالی به دریا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار 10 ماهه سال 99 در این بازه زمانی 86 نفر در استان فارس جان خود را بر اثر غرق شدگی از دست دادند که از این تعداد 72 نفر مرد و مابقی زن بوده‌اند. در همین بازه زمانی استان خوزستان با 120 نفر و استان مازندران با 91 نفر در صدر این موضوع قرار دارند.

با توجه به افزایش دما و استفاده مردم از رودخانه‌ها و دریاچه سدها برای شنا اورژانس فارس هشدار داد. محمد جواد مرادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 9416 ماموریت جاده‌ای توسط تیم‌های امدادی اورژانس انجام شده است که از این تعداد 7 ماموریت به غرق شدگی در رود‌ها، استخرها و سد‌ها ختم شده است.

وی از مرگ 2 نفر بر اثر غرق شدگی در استان خبر داد و افزود: 4 مورد از مصدومان به مراکز درمانی انتقال یافتند و یک نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شده است.

قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد «پیشگیری از غرق شدگی» تصویب شدغرق شدگی در آذربایجان‌ غربی 49 درصد کاهش یافتافزایش غرق شدگی در رودخانه‌های تهران با ترسالی طی 2 سال گذشتهگزارش| فصل گرما از راه رسید و سریال تکراری غرق شدگی در استانی که ساحل ندارد! / اردبیل رتبه 11 کشوری

مرادیان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنند و از شوخی‌های خطرناک در آب و موقع شنا بپرهیزید.

وی همچنین ادامه داد: در صورت مواجهه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

انتهای پیام/424/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: غرق شدگی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند