Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:54:10 GMT

حجم بسته های پستی در قم به ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۵۶۴۶

حجم بسته های پستی در قم به ۳۰ درصد افزایش یافت

ابوالفضل باقری منش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌با بیان اینکه خدمات رسانی پُست تعطیل بردار نیست افزود: با وجود همه مخاطرات، کارکنان این اداره کل با به خطر انداختن سلامتی خود،‌ تمام همت و تلاش شان را در جهت خدمت سریع به مردم به کار بسته اند.

وی ادامه داد: از هفت میلیون و ۱۲ هزار مرسوله جابجا شده توسط پست قم در سال ۹۹، میزان بسته های پستی صادر شده از قم در سال ۹۹، یک میلیون و ۴۲۰ هزار مرسوله بوده که این آمار نسبت به سال ۹۸، ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیون و ۲۱۵ مرسوله پستی در این استان جا به جا شده است، ادامه داد: از این تعداد مرسوله پستی جا به جا شده در سال گذشته، ۷۹۵ هزار بسته پستی از سراسر کشور به این استان وارد شده است که این بسته ها با تلاش خستگی ناپذیرکارکنان این اداره به گیرندگان آنها تحویل داده شده است.

باقری منش با تقدیر از عملکرد کارکنان اداره کل پست قم، گفت: شیوع ویروس کرونا،جابجایی مرسولات به عنوان مهمترین وظیفه و خدمت پُست حتی در سخت ترین شرایط از نظر شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف و ادارات ادامه داشت.

با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی و اعمال ممنوعیت تردد میان استانی، افزود: با اعمال این محدودیت ها، خریدهای اینترنتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد چشمگیری داشت که جابجایی و تحویل این بسته ها به عهده اداره کل پست قرار داشت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد مردم به خریدهای اینترنتی به صورت بسته های پستی‌ افزود: با افزایش خریدهای اینترنتی، پُست در این میان رابط بین خریدار و فروشنده شد و همین امر باعث گردید نوع مرسولات به ویژه در نیمه نخست سال گذشته اغلب به صورت بسته و امانت پستی باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به صورت مجازی در سال گذشته گفت:حجم اقدام‌های انجام شده توسط پست استان در ایام نمایشگاه کتاب در کشور کم نظیر است.

مدیرکل پُست قم با بیان اینکه این استان بعد از تهران بیشترین مرسوله صادره نمایشگاه مجازی کتاب را داشت گفت: بیش از ۸۰ هزار مرسوله خروجی و ۴۰ هزار مرسوله ورودی به استان توسط این اداره کل در ایام نمایشگاه مجازی تهران جابجا شد.

مدیرکل پُست قم، با اشاره به مثبت شدن تست کرونای تعدادی از کارکنان این اداره کل ادامه داد: با توجه به حساسیت کار اداره پست در ارائه خدمت به مردم در دوران قرنطینه، با هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته با مرکز بهداشت قم به منظور تشخیص مبتلایان به این ویروس و جلوگیری از شیوع و همه گیری کرونا، تا کنون در ۲ نوبت از همه کارکنان این اداره تست گرفته شده است.

باقری منش افزود: این نمونه گیری از تعداد ۱۱۹ نفر همکاران حاضر در پست مرکزی استان قم اعم از همکاران ستادی و اجرایی صورت گرفت که به جهت حفظ پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت  نمونه گیری در فضای باز این اداره کل انجام گرفت که متاسفانه از این تعداد جواب کرونای چهار تن از کارکنان این اداره کل مثبت اعلام شد که اقدامات لازم برای استراحت و قرنطینه آنها صورت گرفت.

وی بیان کرد:‌ تمام تلاش پست این است که با بهره‌گیری از سیستم های نوین حمل‌ونقل و نیروی انسانی ماهر،‌ تمام مرسولات پستی را با نهایت دقت و ظرافت انتقال دهیم تا کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

مدیرکل پست قم ادامه داد: به تمام نامه‌ها و بسته‌های تحویل داده‌شده به اداره کل پست استان برای ارسال به اشخاص و نهادهای دیگر،‌ کد رهگیری تعلق می‌گیرد و مراجعین می‌توانند در هر زمان با این کد از آخرین وضعیت ارسال بسته خود آگاه شوند.

برچسب‌ها نمایشگاه مجازی کتاب تهران ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب تهران ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران نمایشگاه مجازی کتاب تهران ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور کارکنان این اداره اداره کل هزار مرسوله سال گذشته بسته ها کل پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • رگبار و رعد و برق، عصر امروز در قم 
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد