Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی، ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح مراقبت‌های بهداشتی در مرز‌های کشور اظهار کرد: از ۲۰ اسفند تا صبح امروز ۲۴۳ هزار و ۶۷۱ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده اند.

 وی افزود: در این مدت ۳۶ هزار و ۱۱۵ مورد تست فوری و ۱۱ هزار و  ۶۸۸ مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده و ۵۷ نفر از مسافران نیز به صورت موقت قرنطینه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بارش‌های ۶ روز گذشته در کشور و وقوع سیل در بعضی از استان ها، گفت: در این مدت ۱۴ استان آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، تهران، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و یزد نیازمند به خدمات امداد و نجات بودند و امدادگران هلال احمر در ۸۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۱۴ محور متاثر از سیل، خدمات لازم امدادی را به هموطنان ارائه کردند.

ولی پور تصریح کرد: امدادگران به هزار و ۸۱۸ حادثه دیده امدادرسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۲۰۸ نفر از سیل زدگان، ۱۲۴ نفر را نیز به مناطق امن انتقال دادند و متاسفانه ۹ نفر از هموطنان (۶ نفر در گلباف کرمان و ۳ نفر در اردکان یزد) جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: با تلاش ۱۹۵ تیم امدادی شامل ۷۲۸ امدادگر، تخلیه آب از ۱۴۶ واحد مسکونی انجام و همچنین ۶۷ دستگاه چادر امدادی، ۶۴۰ تخته پتو، ۱۷۰ تخته موکت، ۵۶۰ کیلوگرم نایلون، ۱۴۰ ثوب البسه، ۵۱ بسته غذایی، ۱۷۵۱ قوطی انواع کنسروجات، ۲۴۰ کیلوگرم برنج، ۲۳۱ کیلوگرم حبوبات و ۱۴۴ کیلوگرم قند و شکر نیز میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امدادرسانی سیل و آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز

ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گزارش عملکرد هفتگی این سازمان که _ شنبه هشتم اردیبهشت _ منتشر شد، اعلام کرد در بازه زمانی یکم تا هفتم اردیبهشت تعداد ۵ هزار و ۲۵۶ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی صورت گرفت که بیش از ۲ هزار و ۱۳۹ تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

بر اساس این گزارش طی یک هفته گذشته ۱۵۲۱ آتش‌نشان به عملیات‌ها اعزام شدند که مجموع عملیات‌های انجام شده ۴۰۲ مورد بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۵۰ عملیات مربوط به حریق، ۲۷۲ عملیات امداد و نجات، ۴۲ بازدید پیشگیرانه و ۴۳۵ مورد مربوط به اعزام ناوگان بوده است.

کد خبر 748471

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی 
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد