Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین مذهبی سنتی «تعزیه‌خوانی» همزمان با ایام لیالی قدر و شهادت امام علی‌ (ع) در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی» امروز در این زمینه، گفت: به همین مناسبت دو مجلس تعزیه در تاریخ ۱۱تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در شهرهای یاسوج و باشت به صورت آنلاین و همزمان با پخش در بستر فضای مجازی شبیه‌خوانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این مجالس تعزیه با همکاری هیئت تعزیه‌ خوانی تکیه حضرت علی اصغر (ع) و گروه تئاتر هلیا اجرا شد، افزود: در این ایام مجالس شبه تعزیه شهادت امام علی (ع) شبیه‌خوانی شد.

 

برپایه این گزارش، این مجلس به کارگردانی میر رضا رفیعی و شبیه خوانی احمد محراب پور شبه امام علی(ع)، ایوب فضلی شبه حضرت زینب(س) و محمد فتحی شبه حضرت زینب(س) و مخالف خوانی مجید نیک پور ابن ملجم، نازنین زهرا پارسا قطامه و زهرا پرکان قطامه و همراهی میلاد خسروی روش، پرهام رفیعی، سارا پرکان و فاطمه پرکان اجرا شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: هیئت تعزیه خوانی شهادت امام علی ع کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ و ارشاد اسلامی تعزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد