Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی با بیان اینکه امروز جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است افزود: باید نبردی که در افکار عمومی دنیا نسبت به مسئله فلسطین وجود دارد را ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست تخصصی «آزادی قدس نزدیک است» صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت) با حضور «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در ایران، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، «سیدعبدالله صفی الدین» نماینده حزب الله لبنان در ایران و «حسین رویوران» معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست که در آستانه یوم‌الله روز جهانی قدس برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) اولین مرجع دینی است که اجازه فرمودند از محل وجوه سهم امام برای دفاع از مردم فلسطین استفاده شود، گفت: امام در بیان اهمیت روز قدس کلیدواژه‌های قابل تاملی دارند و می‌فرمایند روز قدس، روز اسلام و روز حکومت اسلامی است.

وی افزود: رهبر معظ هم روز قدس را روز امت اسلامی می‌نامند؛ زمانی این نگاه محقق می‌شود که به اهمیت این روز توجه کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه دفاع از فلسطین برای ما یک اعتقاد دینی است، تصریح کرد: مسئله قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شود.

لطفی ادامه داد: یکی از اهداف نظام سلطه فراموشی روز قدس بود، اما ابتکار نامیدن آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس موجب شد که مسأله قدس به فراموشی سپرده نشود. ما افتخار می‌کنیم که ایران اسلامی پرچمدار دفاع از قدس شریف است و مردم ایران نشان دادند در هر شرایطی هرگز از برپایی راهپیمایی روز قدس غفلت نکرده اند. ایران اسلامی با شجاعت اعلام کرد با هر امکانی و در هر شرایطی، از مردم فلسطین حمایت می کند. 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: محدودیت کرونا موجب نمی شود روز قدس به فراموشی سپرده شود.  مردم امسال مثل سال قبل از شرکت از راهپیمایی محروم هستند. ما همه امکانات را در سراسر کشور برای برگزاری روز قدس آماده کرده بودیم اما شیوع موج چهارم کرونا امکان حرکت میدانی را فراهم نکرد. ولی دست روی دست نگذاشته بلکه از بستر رسانه و فضای مجازی در داخل و خارج کشور برای گرامیداشت روز قدس استفاده کرده ایم.

وی افزود: کنگره بین‌المللی روز قدس نیز در حال برگزاری است. در خیابان هایی که نام قدس و فلسطین دارند یا سال های گذشته راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شده است، پرچم فلسطین به اهتزاز درمی‌آید و پرچم آمریکا و رژیم صهیونسیتی به آتش کشیده می شود. همچنین ده ها برنامه فرهنگی برگزار می شود. رهبری معظم انقلاب نیز در روز قدس سخنرانی خواهند داشت و از رهنمودهای ایشان استفاده خواهیم کرد.

جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است

در این نشست که در آستانه یوم‌الله روز جهانی قدس برگزار شد، حسین رویوران، معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه اعلام روز قدس بر اساس راهبرد امت-دولت حضرت امام نامگذاری شد، گفت: این نامگذاری، مسئولیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر ملت‌ها را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه قدس نماد فلسطین است، اظهار کرد: حضرت امام با درکی عمیق، فلسطین را به‌عنوان اولویت سیاست خارجی ایران مطرح کرد که این به میراث دینی ما برمی‌گردد چرا که در قرآن، آیه‌هایی درباره قدس و مسجدالاقصی داریم.

رویوران گفت: زمانی که قدس غصب شد، واکنش‌ها محدود بود اما در جریان جنگ ۳۳ روزه  از پایتخت اندونزی به‌عنوان شرق جهان اسلام تا  مغرب جهان اسلام تظاهرات انجام شد و این نشان داد که امام موفق بوده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به صرف شعار اکتفا نکرده و در عمل به کمک ملت فلسطین آمده، گفت: طی سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب بر کمک به جنبش‌های غیر مسلمان که به حمایت از فلسطین برخاسته‌اند نیز تأکید کرده‌اند. 

معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین به راهبرد مهار رژیم اشغالگر قدس از سوی جبهه مقاومت اشاره کرد و با بیان اینکه از سال ۲۰۰۶ که حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی رسید، اسرائیل جرأت ندارد به لبنان نگاه چپ بیاندازد در حالی که لبنان حیات خلوت آن‌ها بود. این ناشی از راهبرد بازدارندگی است.

رویوران ادامه داد: موشک اخیر سوریه که در نزدیکی دیمونا فرود آمد و از همه پدافندها عبور کرد پیام مهمی را منتقل کرد. پیام این بود که اگر به تجاوز به سوریه ادامه دهید پاسخ خواهید گرفت و این راهبرد بازدارندگی را تکمیل می‌کند.

معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: بعد از این اتفاق بود که برخی از کشورهای عرب‌ گفتند می‌خواهیم با ایران رابطه خوبی داشته باشیم.

رویوران با بیان اینکه انتقال پیام بحران انسانی فلسطین به دنیا موفقیت آمیز بوده است، گفت: در مقطعی بزرگترین تظاهرات مردم انگلیس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در حمایت از فلسطین برگزار شد و این نشان می‌دهد که تحولی در دنیا نسبت به فلسطین در دنیا بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه امروز جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است افزود: درواقع فلسطین جنبش‌های زیادی دارد که برخی از این جنبش‌ها در غرب وجود دارد. باید نبردی که در افکار عمومی دنیا نسبت به مسئله فلسطین وجود دارد را ببریم.

رویوران با اشاره به بیانات چند سال قبل رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رژیم صهیونسیتی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، گفت: این بدان معنا نیست که حتماً زوال این رژیم ۲۵ سال طول خواهد کشید. بلکه به این معناست که رژیم صهیونسیتی تا ۲۵ سال آینده دوام نخواهد آورد و زودتر از بین می‌رود. این نشانه باور و ایمان رهبر انقلاب است. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراموشی سپرده برگزار شد روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

نهادها:
• پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس
• ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ
• شرکت البیت سیستم بریتانیا
• شرکت مگیت پارکر بریتانیا
• شرکت رافائل بریتانیا

اشخاص:
• گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس
• جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا
• شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
• پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح
• آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا
• ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
• سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس
• پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می رود، اعلام می نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می باشد.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می داند.

کد خبر 848878 برچسب‌ها ایران و انگلیس خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی