Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از اقدامات پیشگیرانه این منطقه جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی و فضاهای سبز شهری خبر داد.

امتداد :معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از اقدامات پیشگیرانه این منطقه جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی و فضاهای سبز شهری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امتداد ، “حمیدرضا فرخی” در این باره گفت: یکی از مسایلی که مدیریت شهری با آن دست به گریبان است محافظت از عرصه های جنگلی در فصول گرم سال است که با افزایش دما، وزش بادهای گرم، خشک شدن گیاهان و علف های هرز و عوامل انسانی مهمترین عوامل آتش سوزی ها در عرصه های جنگلی به وجود می آید.

او ادامه داد: از این رو مدیریت شهری منطقه ۴ با ایجاد حدود ۱۳۵ هزار مترمربع کمربند حفاظتی و خطوط آتش و اقدامات فوریتی در حذف علفهای هرز و عملیات خشکه زنی با علف تراش در متراژ بیش از ۷۷۵مترمربع در سطح عرصه های جنگلکاری در این امر مهم کوشا بوده است.

فرخی ادامه داد: تأمین تجهیزات از جمله کپسول آتش نشانی حدود ۲۶۰ عدد و علف تراش حدود ۱۴۰ عدد در سطح عرصه های جنگلکاری، تأمین گشت موتور سوار به طور مستمر ، کنترل و نظارت مستمر قطعات فضای سبز بوستانها و اراضی جنگلکاری حاشیه و حریم ، مناسب سازی بستر معبر های داخلی قطعات و اراضی سبز و تسطیح آن ها به منظور تردد خودروهای اطفاء در حریق های احتمالی از اقدامات دیگر این معاونت در این خصوص است.

معاونت خدمات شهری منطقه ۴ در ادامه با اشاره به جزییات این عملیات گفت: حفاظت از تاسیسات آبرسانی و سیستم برق و تجهیزات وابسته ، تکمیل ظرفیت مخازن آب تعبیه شده و آماده نگهداشتن تانکر آب جهت استفاده در حریق احتمالی و آموزش تمامی نیروهای پیمانکاری و اجرایی بمنظور آشنایی با اقدامات اولیه در مقابله به موقع و مؤثر با آتش سوزی از اقدامات صورت گرفته در این عملیات است.

فرخی در پایان گفت: آتش سوزی در مراتع و جنگل ها تراژدی است که همه ساله تکرار می شود، با اینکه بخش قابل توجهی از آن به ویژه در مواردی که عامل انسانی در آن دخیل است، قابلیت پیش بینی و پیشگیری دارد، اما آگاهی دادن به مردم از روش های مختلف در روزهای تابستان که سفرهای مردم به عرصه های طبیعی کشور اوج می گیرد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که شهرداری منطقه چهار در این امر مهم کوشا و پویا در حال انجام وظیفه است.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: عرصه های جنگلی آتش سوزی منطقه ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی

دریافت 2 MB کد خبر 6094994

دیگر خبرها

  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت