Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مرکز دکتر عظیم معتمدفر چهارشنبه اظهار داشت: در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه، بیمار ۵۲ ساله مبتلا به سیروز کبدی که از تومور بدخیم کبد، بزرگی طحال و پایین بودن پلاکت خون رنج می‌برد با هماهنگی‌ به عمل آمده با مسئولین مرکز و اتاق عمل آنژیوگرافی پریفرال برای سیر مراحل درمان به  بخش اینترونشنال رادیولوژی انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیروزکبدی یکی از بیماری‌های کبدی است که درمراحل پیشرفته باعث بزرگی طحال و افت شدید پلاکت خون می‌شود، در چنین شرایطی انجام جراحی با ریسک بالا و خطر برای بیمار همراه است و با روش‌های آنژیوگرافی و اینترنشنال رادیولوژی، بدون جراحی و بدون نیاز به بیهوشی،  تحت درمان قرار می گیرد.

معتمدفر ادامه داد:بعد از انتقال بیمار به اتاق عمل آنژیوگرافی برای جلوگیری از کاهش پلاکت خون ابتدا حدود ۸۰ درصد شریان‌های طحال بسته و بلافاصله حدود پنج واحد پلاکت تزریق و پس از اطمینان از افزایش پلاکت به میزان کافی تصمیم به درمان تومور بدخیم گرفته شد.

 فوق تخصص اینترونشنال رادیولوژی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: به  دلیل مشترک بودن شریان کبدی و شریان طحالی، ابزارهای مخصوص درمان به سمت کبد هدایت شدند و با تزریق مستقیم داروهای شیمی درمانی به داخل تومورکبدی برای تکمیل مراحل درمان برنامه ریزی و در مرحله بعد شریان تغذیه کننده تومور به طور کامل بسته و خونرسانی به تومور کبدی قطع شد.

وی اضافه کرد: این نوع درمان یک پروژه بسیار پیچیده است که به کمک دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته موجود در مرکز، توسط تیم اینترونشن گروه رادیولوژی و با حمایت و پشتیبانی مسئولان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان انجام شد و با مهار عارضه سیروز کبدی، فرصت آمادگی کافی به بیمار برای درمان اصلی یعنی  پیوند کبد داده می‌شود.

معتمدفر بیان کرد: همچنین به دلیل اینکه پیوند کبد در این مرکز انجام می‌شود تمامی اقدامات لازم برای بیمار انجام شده و در صورت لزوم پیوند کبد نیز در همین مرکز انجام خواهد شد.

مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی گلستان اهواز با مساحت کلی  ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۸ هزار و ۵۰۰  مترمربع با تعداد ۷۱۸ تخت فعال و نیز تعداد ۳۸ بخش بستری و ۲۰ بخش پاراکلینیک در حال فعالیت و خدمت به مردم است.

برچسب‌ها بیماری های گوارش و کبد خوزستان اهواز عمل جراحی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری های گوارش و کبد خوزستان اهواز بیماری های گوارش و کبد خوزستان اهواز عمل جراحی بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: سیر درمان «ارس»، تنها پلنگ باغ‌وحش مشهد، با همکاری دامپزشکان و متخصصان و بر پایه خرد جمعی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، جواد نباتی در خصوص سیر درمان «ارس»، اظهار کرد: در اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این‌گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن بر اثر تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی‌اش رخ داد.

وی افزود: بنابراین، تصمیم بر اخذ رادیوگرافی از دست حیوان تحت بیهوشی گرفته شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بیان کرد: طبق رادیوگرافی اخذشده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تأیید شد.

نباتی افزود: با توجه به جوش‌خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج، طولانی‌مدت‌بودن عمل جراحی و مراقبت‌های خاص بعد از عمل و نیز ریسک بالای عمل، تلاش می‌کنیم برای جراحی حیوان تصمیمی بگیریم که ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی (چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال) ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

کد خبر 748683

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور