Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد انحصار موجود در نهاد وکالت، اظهار داشت: وضعیت کنونی وکالت باید اصلاح شده و فضای ورود افراد به این حوزه باز شود تا افراد بتوانند بیشتر در این حوزه فعالیت کنند؛ البته باید توجه داشت این موضوع به معنای ورود افراد بدون صلاحیت به این شغل نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم رفع انصار از بازار کسب و کار وکالت در کشور ادامه داد: انحصار کنونی در نهاد وکالت باید برداشته شود تا افراد بتوانند با گذراندن آموزش‌ها و دوره‌های لازم وکیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی دلیگانی همچنین با اشاره به لزوم ابلاغ دستور از سوی آیت الله رئیسی به اعضای قوه قضائیه در شوراهای استانی تعیین ظرفیت آزمون وکالت، گفت: رئیس قوه قضائیه در اظهار نظرهای اخیر خود به صراحت به موضوع افزایش وکیل و ساماندهی نهاد وکالت اشاره داشتند اما متأسفانه نظرات ایشان هنوز به تصمیمی درون قوه قضائیه تبدیل نشده است و لازم است این ابلاغ اتفاق بیفتد.

وی همچنین با اشاره به استقبال اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری از افزایش وکیل توسط قوه قضائیه گفت: با توجه به اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه باید تبعیض و انحصار از نهاد وکالت برداشته شود لذا بنده تصور می‌کنم زمینه برای حل این مشکل کاملاً مهیا است.

حاجی دلیگانی پیرامون طرح اجباری شدن وکالت گفت: برخی افراد شاید تمایلی برای گرفتن وکیل نداشته باشند و بخواهند شخصاً پرونده خود را دنبال کنند فلذا این موضوع به نظر می‌آید در حال حاضر شدنی نیست. در مجموع باید زمینه پیگیری پرونده‌ها را تسهیل کرد.

کد خبر 5202831

منبع: مهر

کلیدواژه: حسینعلی حاجی دلیگانی قوه قضاییه آیت الله سید ابراهیم رئیسی وکالت انحصارزدایی فضای کسب و کار قیمت دلار ویروس کرونا بانک مرکزی ایران مصرف برق شاخص کل بورس اقتصاد آمریکا وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت واکسن کرونا صادرات برق ایران قیمت یورو قیمت طلا ایالات متحده امریکا قوه قضائیه نهاد وکالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900164

دیگر خبرها

  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود