Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت رو به کاهش آمار بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش نسبی در آمار موارد بستری و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته مواجه بودیم به طوری که تعداد بیماران تحت نظر در بیمارستان‌های اردبیل از ۵۲۰ مورد در روزهای گذشته به ۴۷۷ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز امیدواری از تداوم وضعیت پایدار کرونا در استان افزود: در صورت رعایت کامل موارد مراقبتی و پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی می‌شود وضعیت پایدار کنونی بیماری کرونا در استان ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در حال‌حاضر از تعداد ۴۷۷ بیمار بستری شده در مراکز درمانی استان حال عمومی ۷۶ بیمار حاد بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند.

حبیب‌زاده ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار کرونایی گفت: متأسفانه آمار فوتی‌های کرونا در اردبیل علی‌رغم کاهش آمار مراجعه‌کنندگان و تست‌های مثبت کووید ۱۹ همچنان بالاست به طوری که در شبانه‌روز گذشته تعداد ۱۰ نفر دیگر از هم‌استانی‌ها را بر اثر ابتلاء و درگیری با این ویروس منحوس از دست دادیم که به خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت می‌گوئیم.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته شاهد تغییر رنگ شهرهای استان از قرمز و نارنجی به نارنجی و زرد بودیم و همین موضوع سبب دلگرمی ما برای روزهای آتی وضعیت این بیماری در استان شده به طوری که در صورت پایبندی مردم به شیوه نامه بهداشتی وضعیت فوتی و بستری‌های کرونا در استان به کمترین میزان خود نیز خواهد رسید.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم‌اکنون شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرهای بیله‌سوار، نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد قرار دارند.

خطر اوج‌گیری کرونا در کمین است

حبیب‌زاده اظهار کرد: با توجه به کاهش قابل توجه آمار بستری‌های کرونا در استان این پیش‌بینی را داریم که مردم تحت تأثیر وضعیت پایدار بیماری نسبت به برخی پروتکل‌ها مجدد بی‌توجه شده و با عدم رعایت موارد بهداشتی همچون فاصله‌گذاری اجتماعی به افزایش آمار بستری‌های کووید ۱۹ دامن بزنند.

وی ضمن هشدار به مردم برای پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها گفت: خطر اوج‌گیری کرونا هنوز به طور کامل در استان رفع نشده است و لازمه تحقق وضعیت کاملاً کاهشی بیماری در استان همکاری مردم با حوزه درمان استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در معابر عمومی شهر اضافه کرد: امیدواریم وضعیت ثبات کرونا در استان در روزهای آتی با رعایت همگانی موارد بهداشتی به وضعیت کاهشی تغییر حالت داشته باشد.

کد خبر 5204886

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا مراکز درمانی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اردبیل ویروس کرونا شب قدر شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا شب های قدر بوشهر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ گرگان عکس استانها اردبیل بارش باران واکسن کرونا کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • کاهش سرقت در اردبیل