Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:11:37 GMT

اداره استاندارد همواره بر عیار ۱۸ عیار نظارت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۶۸۴۱

اداره استاندارد همواره بر عیار ۱۸ عیار نظارت می‌کند

ایسنا/اصفهان مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: اینکه طلافروشان فاکتور به مشتری می‌دهند یا خیر، به مباحث تعزیری و تجارت برمی‌گردد، اما اداره استاندارد همواره به بحث عیار ۷۵۰ نظارت می‌کند تا ناخالصی در عیار طلا وجود نداشته باشد.

محمد فرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر فروش آهن به جای طلا در طلافروشی، اظهار کرد: در مصنوعات طلا بحث کد و عیار سنجی طلا، مشمول استاندارد اجباری است، اما اینکه کدام قسمت مصنوع طلا چگونه ساخته و فروخته می‌شود و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به اتحادیه طلافروشان برمی‌گردد و آن‌ها باید پاسخگو باشند.

وی گفت: آنچه امروز در حوزه طلا مشمول استاندارد اجباری است و بر آن نظارت می‌کنیم، بحث عیار طلا است؛ با بررسی النگو، دستبند و ... می‌توان مشخص کرد عیار آن ۷۵۰ است (۱۸ عیار) است یا خیر تا از این بابت به مردم کم فروشی نشود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با تاکید بر اینکه بقیه سیاست‌های طلا به سازمان صمت و اتحادیه و دستگاه‌های مربوطه برمی‌گردد، گفت: امروز در بازار ایران تنها طلای ۱۸ عیار موجود است، حتی اگر در فاکتور طلا برای مشتریان قید نشود.

وی تصریح کرد: اینکه طلافروشان فاکتور به مشتری می‌دهند یا خیر، به مباحث تعزیری و تجارت برمی‌گردد، اما اداره استاندارد همواره به بحث عیار ۷۵۰ نظارت می‌کند تا ناخالصی در عیار طلا وجود نداشته باشد.

فرمانی درباره بررسی عیار طلاهای تولیدی اصفهان، توضیح داد: کارگاه‌های تولید طلا در کل کشور کدی با نام کد ساخت دارند و مصنوعات طلای هر استانی با علامت اختصاری (یکی از حروف انگلیسی و یک عدد) مشخص می‌شوند و همواره شماره پرونده هر کارگاه در اداره کل استاندارد مشخص است.

وی گفت: اداره استاندارد هر سال به کارگاه‌های تولید طلا به صورت سرزده مراجعه کرده و یا از سطح بازار نمونه‌های تصادفی را جهت عیارسنجی بررسی می‌کند و اگر مغایرتی با عیار رسمی کشور (۱۸ عیار) وجود داشته باشد، برخورد لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قیمت طلا طلا آهن طلای 18 عیار اداره استاندارد برمی گردد عیار طلا ۱۸ عیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی برخی از محور‌های مواصلاتی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: هم اکنون صبح امروز ۱۲ اردیبهشت آزادراه اصفهان – ذوب آهن، اصفهان – شهرضا و آزادراه نطنز – کاشان بر اثر بارش باران لغزنده است.
مریم تاکی با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان و صدور هشدار نارنجی به رانندگان توصیه کرد: از تردد‌های غیر ضروری به ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کنند و قبل از حرکت با سامانه‌ی ۱۴۱ تماس گرفته و از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • لغزندگی برخی از محور‌های مواصلاتی استان
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند