Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:41:22 GMT

دورهمی‌های خانوادگی ممنوع؛ کرونا همچنان در کمین است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۶۸۵۲

دورهمی‌های خانوادگی ممنوع؛ کرونا همچنان در کمین است

گروه استان‌ها- این روزها با گسترش شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی های خانوادگی باید بیش از پیش مورد توجه عموم مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، پرهیز از برپایی هرگونه دورهمی های خانوادگی و یا دوستانه در روزهای کرونایی توصیه و هشداری است که به‌صورت مستمر از سوی کارشناسان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان به مردم داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما علیرغم همه این توصیه‌ها برخی از خانواده‌ها بی‌توجه به آن به هر بهانه‌ای دورهم جمع می‌شوند از تولد گرفته تا نذری دادن‌ها و افطاری دادن‌ها و ...

مسلم است که این سطح از هشدارها در پرهیز از دورهمی خانوادگی به معنای سرعت انتشار ویروس کرونا و گرفتار شدن افراد شرکت‌کننده در آن به‌ویژه بزرگ‌ترها و سالمندان در دام کرونا است.

دورهمی‌های خانوادگی خطر ابتلا به کرونا را 2 چندان می‌کند

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از همراهی‌های مردم به‌ویژه اصناف، ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی تقدیر کرد.

وی با اشاره به تلاش همکاران بهداشت و درمان در حوزه سلامت برای مقابله با کرونا گفت: این روزها در عبور از خیر چهارم کرونا هستیم؛ بنابراین روزهای بسیار حساسی است و لازم است همراهی مردم در مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم یابد تا با سرعت بیشتری بر این ویروس غلبه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان خطاب به جوانان بیان کرد: این روزها ممکن است در دورهمی های دوستانه یا خانوادگی ناقل ویروس بوده و خطر ابتلا به ویروس کرونا برای بزرگ‌ترهای خانواده دوچندان شود؛ بنابراین باید تا حد امکان از برپایی هرگونه دورهمی پرهیز شود.

 دانایی تأکید کرد: با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان باید از افطاری دادن‌ها تا حد امکان کاهش یابد؛ چراکه این دورهمی های خانوادگی بسیار خطرناک است و منجر به افزایش شیوع ویروس کرونا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته 197 بیمار جدید مبتلابه کرونا شناسایی شده‌اند و در حال حاضر 343 کرونایی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان یادآور شد: 62 بیمار کرونایی نیز در 24 ساعت گذشته با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند.

آخرین رنگ‌بندی محدودیت‌های بیماری کرونا از سوی ستاد کرونا اعلام و طبق آن سمنان در وضعیت قرمز کرونایی باقی ماند اما شهرستان‌های شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر و سرخه در شرایط نارنجی و شهرستان‌های آرادان و میامی در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

تهدید کرونا در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی به فرصت تبدیل شدواکسیناسیون کرونا سالمندان بالای 80 سال در شهرستان های استان یزد آغاز شدخسارت اصناف از محدودیت های کرونا جبران نشده است

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 36 هزار و 750 بیمار کرونایی در استان سمنان شناسایی شده‌اند.

اجرای محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات توصیه‌ها و هشدارهای مکرر مسئولان به مردم در این روزهای کرونایی است.

انتهای پیام/363/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دورهمی های خانوادگی ویروس کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی کبیر در دور دوم اجرا‌های خود از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ در تئاتر هامون روی صحنه خواهد رفت.  

همچنین همزمان با پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی در سایت تیوال از جدیدترین پوستر نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» با طراحی مهرداد رضایی رونمایی شد.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولی‌پور، فرزانه سیری و محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، داستان زندگی دو خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • عکس روز؛ دورهمی پرسپولیسی‌های سابق با رضا مالدینی!
  • جشن خانوادگی «خداقوت کارگر» در مشهد