Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:54:50 GMT

صعود نفت به کمک آرامکوی سعودی آمد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۶۸۸۹

صعود نفت به کمک آرامکوی سعودی آمد

شرکت نفتی آرامکوی سعودی به لطف رشد قوی قیمت نفت، رشد ۳۰ درصدی سود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ را اعلام و پرداخت سود نقدی به سهامداران را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، به کمک رشد قیمت نفت که از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است و بهبود تقاضا برای سوخت و کاهش سطح مازاد ذخایر جهانی نفت، درآمد شرکتهای انرژی جهانی مانند اکسون موبیل صعود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین ناصر، مدیرعامل آرامکو در بیانیه ای اظهار کرد: با توجه به نشانه های مثبت برای تقاضا برای انرژی در سال ۲۰۲۱، دلایل بیشتری وجود دارد که خوش بین باشیم روزهای بهتری در پیش خواهند بود. اگرچه برخی از موانع به قوت خود باقی مانده اند اما ما در موقعیت مناسبی برای تامین تقاضای انرژی رو به رشد جهان همزمان با آغاز احیای اقتصادها، قرار داریم.

درآمد خالص آرامکو در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر به ۲۱.۷ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۶.۷ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. تحلیلگران سود خالص ۱۹.۴۸ میلیارد دلار را برای آرامکو پیش بینی کرده بودند.

آرامکو که در اواخر سال ۲۰۱۹ با عرضه ۱.۷ درصد از سهمش وارد بورس شد، اعلام کرد درآمدش تحت تاثیر قیمت بالاتر نفت و حاشیه سود بالاتر پالایش و پتروشیمی افزایش پیدا کرده و تولید پایینتر نفت را جبران کرده است.

گروه اوپک پلاس که در راس آن عربستان سعودی و روسیه قرار دارند، تولیدشان را به منظور تقویت قیمتها کاهش داده اند اما در آوریل روی برنامه ای برای تسهیل تدریجی محدودیت عرضه از اول ماه مه موافقت کردند.

آرامکو که تولیدش را در راستای این پیمان و کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی کاهش داده است، اعلام کرد تقاضای جهانی برای فرآورده های نفتی از رکورد پایینی که در سال ۲۰۲۰ داشت بهبود پیدا کرده اما همچنان پایینتر از سطح پیش از شیوع ویروس کرونا مانده است.

آرامکو سود نقدی ۱۸.۸ میلیارد دلار را برای سه ماهه اول اعلام کرد که در سه ماهه دوم پرداخت می شود و مطابق با دستورالعمل این شرکت برای پرداخت سود نقدی ۷۵ میلیارد دلار به سهامداران در سال میلادی جاری است.

تولید هیدروکربن آرامکو به طور میانگین معادل ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بود که شامل ۸.۶ میلیون بشکه در روز نفت خام بود.

بر اساس گزارش رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرده که سهام آرامکو در یک یا دو سال آینده به سرمایه گذاران از جمله سرمایه گذاران بین المللی فروخته خواهد شد. این کشور سرگرم مذاکره برای فروش یک درصد سهم آرامکو به یک شرکت انرژی جهانی بزرگ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت آرامکوی سعودی میلیارد دلار سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط

جواد سپاهی  اظهارکرد: امیدوارم با تعیین فرصت یک ماهه جهت متناسب سازی محیط در سطح شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به معلولان و جانبازان چابهار شاهد حل مشکلات بعد از گذشت سالها انتظار باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر معلول در چابهار وجود دارد و کمتر از پنج درصد محیط ادارات برای تردد معلولان مناسب سازی شده‌اند افزود: تمامی ادارات و سازمان‌های این هرستان موظف هستند تا یک ماه آینده برای متناسب سازی محیط ویژه برای خدمات دهی مطلوب به معلولان وجانبازان در سطح ادارات اقدام کنند.

فرماندار چابهار ادامه داد: ادارات آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای و بهزیستی می‌توانند با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری همایش‌ها و دستاوردهای خود در فعال کردن و کشف استعدادهای معلولان قدم مثبتی بردارند.

وی بیان کرد: کارشناسان اداره بهزیستی جهت بررسی مکان‌ها سطح شهر با بازدیدهای مکرر می‌توانند در استانداردسازی محیط براساس نیاز هر منطقه اقدام کنند.

سپاهی ضمن قدردانی از شهرداری چابهار در اجرای پیاده‌روسازی و جدول گذاری برای رفاه حال معلولان گفت: با توجه به این اقدامات موثر، امیدواریم روند متناسب سازی طبق نظارت ادارات مرتبط انجام، تا معلولان با سهولت بیشتر رفت وآمد کنند.

وی ادامه داد: محل پارک خودروهای معلولان در شهر چابهار مشخص شده و نظارت مکرر ارگان های مرتبط مورد انتظار است.

فرماندار چابهار تصریح کرد: متناسب سازی محل‌های تفریح از جمله ساحل و پارک‌ها و در سایر محل های مشخص شده متناسب سازی محیط برای معلولان برنامه ریزی و اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط