Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از سی تی وی نیوز، منطقه «آلبراتا» در کانادا امروز چهارشنبه اعلام کرد که اولین مورد فوتی در اثر تزریق واکسن ضد کرونای«آسترازنکا»را ثبت کرده است. با ثبت این مورد تعداد موارد فوتی در اثر تزریق آسترازنکا در کانادا به دو مورد رسید.

یک زن پنجاه ساله در آلبرتا پس از تزریق واکسن ضد کرونای آسترازنکا در اثر عوارض این واکسن جان خود را از دست داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این یک زن 55 ساله در منطقه «کبک» در 27 آوریل پس از تزریق واکسن آسترازنکا جان خود را از دست داده بود.

در همین حال، خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که تعداد جان باختگان کرونا در هند طی 24 ساعت گذشته رکورد جدیدی را شکست و به 3780 مورد رسید. این در حالی است که روز گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا در هند از مرز 20 میلیون نفر فراتر رفت.

در بیانیه وزارت بهداشت هند که امروز چهارشنبه صادر شد آمده است که در بیست و چهار ساعت گذشته 382 هزار و 315 مورد ابتلا به کرونا و 3780 مورد فوتی در این کشور ثبت شده است.

هند پس از آمریکا تبدیل به دومین کشوری شده است که تعداد مبتلایان در آن از مرز 20 میلیون مبتلا فراتر می رود. هند در طول بیش از 10 ماه 10 میلیون مورد مبتلا به کرونا ثبت کرد اما 10 میلیون دوم  مبتلا به کرونا را در کمتر از چهار ماه ثبت کرده است.

کارشناسان در عرصه پزشکی می گویند که تعداد واقعی مبتلایان و فوتی ها در هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت در جهان(1.35 میلیارد نفر) بسیار بیشتر است و پنج تا ده برابر ارقام اعلام شده است.

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه اعلام که 93 هزار نفر طی هفته گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود از دست دادند و این یعنی 6 درصد بیشتر از هفته قبل از آن.

این سازمان بین المللی تأکید کرد که تعداد مبتلایان طی هفته گذشته نیز 5.7میلیون نفر دیگر افزایش یافت و تقریبا به اندازه هفته قبل از آن بوده است.

سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان برای دومین هفته متوالی در بالاترین سطح خود از زمان شیوع این ویروس است.

 

 

پادتن کرونا یک سال پس ا زابتلا در بدن باقی می ماند

بر اساس یک پژوهش که به تازگی در آمریکا انجام شده است، پادتن (آنتی بادی) کرونا تا یک سال پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بدن فرد باقی می‌ماند و قابل تشخیص است.

در تحقیق انجام شده نمونه‌های خون ۲۵۰ بیمار سابق کووید-۱۹ مورد بررسی قرار گرفته است و پژوهشگران متوجه شده‌اند که بدن تمامی بیماران بستری‌شده قبلی و ۹۵ درصد از بیمارانی که کار آن‌ها به بیمارستان نکشیده است، دارای پادتن کرونا بوده‌اند.

پزشکان می‌گویند سطح پادتن در بدن افراد با سن و شدت درگیر شدن با ویروس کرونا ارتباط داشته است و افراد افراد بالای ۶۵ سال که بیماری کووید-۱۹ سخت‌تری را تجربه کرده بودند از سطح پادتن بالاتری برخوردار بودند.

این درحالی است که یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد افراد زیر ۶۵ سال و مبتلا به گونه‌های خفیف‌تر بیماری که توانسته‌اند بدون نیاز به بیمارستان بهبود پیدا کنند، سطح پادتن «پایین‌تر و متغیرتری» داشته‌اند.

پژوهشگران می‌گویند در افرادی که قبلا مبتلا به کووید-۱۹ خفیف شده‌اند، واکسن محافظتی طولانی‌تر نسبت به پادتن طبیعی خود بدن ایجاد خواهد کرد.

در مطالعه انجام شده از مجموع ۲۵۰ فرد مبتلا، ۵۸ نفر پیشتر در بیمارستان بستری شده بودند و ۱۹۲ نفر نیز به دلیل علائم خفیف در خانه بهبود یافته بودند.

نتایج تحقیق تازه در نشریه پزشکی «مدرکسیو» منتشر شده است.

پیشتر نتایج یک مطالعه بر سطح پادتن بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان کشور ایسلند نشان داده بود که سطح پادتن بیماری کووید-۱۹ در بدن بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا پس از ابتلا افزایش یافته و تا چهار ماه پس از بهبود ثابت مانده است.

این در شرایطی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به افراد واکسینه شده هشدار داده که با وجود احتمال پایین ابتلای آنها به بیماری کووید-۱۹ باید احتیاط کنند چرا که می‌توانند بدون داشتن هیچ علائمی از ابتلای به ویروس ناقل آن به دیگر افراد باشند.

 

 

کاهش محدودیت ها در آلمان

دولت ائتلافی آلمان قصد دارد محدودیت‌های کرونایی برای شهروندان واکسینه‌شده و مبتلایان بهبودیافته را کاهش دهد. مصوبه دولت برای تبدیل شدن به قانون باید به تأیید اکثریت نمایندگان پارلمان و شورای فدرال برسد.

وزیر دادگستری دولت فدرال آلمان از تصویب آئین‌نامه کاهش محدودیت‌های کرونایی برای واکسینه‌شده‌ها و مبتلایان بهبود‌یافته خبر داد و آن را گام مهمی در مسیر بازگشت به شرایط طبیعی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، «کریستینه لامبرشت» سه‌شنبه چهارم مه (۱۴ اردیبهشت) تاکید کرد در یک حکومت قانون‌مدار باید این موضوع روشن باشد که اعمال محدودیت‌ها با "دلیل‌های موجه" برای حفاظت از زندگی و سلامت دیگران امکان‌پذیر است.

این سیاست‌مدار حزب سوسیال دموکرات افزود در عین حال این مسئله هم باید روشن باشد که به محض این که این دلیل‌ها وجود نداشته باشند، ادامه اعمال محدودیت‌ها هم باید متوقف شود.

وزیر دادگستری آلمان تاکید کرد که اصول بنیادی حاکمیت قانون فقط در شرایط مناسب معتبر نیستند، بلکه در شرایط بحرانی نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

به گفته او وقتی خطر انتقال ویروس کرونا به وسیله واکسینه‌شده‌ها و مبتلایان بهبود‌یافته به شدت کاهش پیدا می‌کند، این مسئله باید در تدبیرهای پیشگیرانه نیز مدنظر قرار گیرد.

در آلمان با شتاب‌گیری روند واکسیناسیون شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ بحث درباره کاهش محدودیت‌ها برای افراد واکسینه‌شده و مبتلایان بهبودیافته نیز بالا گرفته است.

مطابق مصوبه هیئت دولت آلمان به ریاست صدراعظم، آنگلا مرکل قرار است برای افراد واکسینه‌شده و مبتلایان بهبود‌یافته امتیازها و تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

انجام خرید و رفتن به آرایشگاه بدون تست منفی

 یکی از این امتیازها این خواهد بود که این افراد بر خلاف دیگر شهروندان برای خرید از فروشگاه‌های غیر مواد غذایی و مراجعه به آرایشگاه دیگر نیازی به ارائه آزمایش منفی ابتلا به کرونا ندارند.

این افراد همچنین اجازه خواهند داشت با دیگر شهروندان واکسینه‌شده گردهم آیند و در دیدارهای خانوادگی و دوستانه که شامل محدودیت تعداد حاضران هستند، به حساب نمی‌آیند. همچنین محدودیت رفت و آمد شبانه نیز شامل این افراد نمی‌شود.

امتیاز دیگر شهروندان واکسینه‌شده و مبتلایان بهبود‌یافته این خواهد بود که در بازگشت از سفرهای خارجی نیازی به قرنطینه شدن ندارند، مگر این که از منطقه‌ای بازگردند که در آن ویروس جهش‌یافته خطرناک کرونا شیوع پیدا کرده باشد.

در عین حال این گروه از شهروندان باید همچنان در مکان‌هایی که استفاده از ماسک در آنها اجباری است، ماسک بزنند و فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی را مانند دیگران رعایت کنند.

در حال حاضر برخی ایالت‌های آلمان بخشی از نکات مطرح شده در مصوبه دولت ائتلافی را به اجرا گذاشته‌اند و به عنوان مثال در آنها افراد واکسینه‌شده از "حقوق" افرادی برخوردارند که یک آزمایش منفی تشخیص کرونا در اختیار دارند.

احتمال کاهش محدودیت‌ها از شنبه

سند تائید‌کننده واکسیناسیون کامل می‌تواند یک برگه کاغذی یا به صورت دیجیتال به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی یا اسپانیایی باشد. 

همچنین لازم است که دو هفته از زمان دریافت دوز دوم واکسن گذشته باشد.

آئین‌نامه دولت فدرال برای کاهش محدودیت‌های کرونایی برای واکسینه‌شده‌ها پس از آن به تصویب رسید که شاخص ابتلا به کرونا در آلمان رو به کاهش گذاشت.

مصوبه دولت برای تبدیل شدن به قانون باید به تائید اکثریت نمایندگان پارلمان (بوندس‌تاگ) و شورای فدرال (بوندس‌رات)، متشکل از حکومت‌های ایالتی برسد.

بنابر گزارش‌ها انتظار می‌رود این دو نهاد در روزهای آینده درباره آئین‌نامه هیئت دولت تصمیم‌گیری کنند و چنانچه این اتفاق، آنگونه که پیش‌بینی می‌شود تا جمعه رخ دهد، کاهش محدودیت‌های کرونایی برای واکسنه‌شده‌ها و مبتلایان بهبود یافته می‌تواند از روز شنبه این هفته (۸ مه / ۱۸ اردیبهشت) آغاز شود.


 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ویروس کرونا شیوع کرونا در جهان پادتن یا آنتی بادی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند

محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • شرط ادامه حضور سردار آزمون در رم چیست؟
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!