Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال از استقرار ۱۸ هسته و واحد فناور در این مرکز طی سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی نور حسینی در نشست بررسی عملکرد مرکز و تفویض امور مرکز رشد به پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری با حضور ریاست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی سخن می گفت، ضمن ارائه گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته در مرکز رشد برای جذب هسته و واحدهای فناور به تشریح وضعیت فضای کالبدی، ساختار و تشکیلات مرکز، درآمد اختصاصی حاصل از اجاره بها و حمایت‌های پارک علم و فناوری گیلان و روند برگزاری جلسات ارزیابی طرح‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین از اخذ گواهی دانش‌بنیان برای دو واحد فناور و جذب و استقرار ۱۸ هسته و واحد فناور در مرکز طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: مرکز از این نظر در میان مراکز رشد وابسته به موسسات زیر نظر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، عملکرد بسیار خوبی را نشان داده است.

نورحسینی در ادامه پیشنهاد کرد که قراردادهای اجاره فضای فیزیکی به قراردادهای اجاره فضای فیزیکی- حمایتی تبدیل شود و علاوه بر شورای فنی ارزیابی طرح‌ها، شورایی جداگانه متشکل از اعضای پژوهشگاه تشکیل شود تا در مورد سایر امور مرکز رشد تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکتهای مستقر، به ضرورت حضور کارشناس امور اداری و نگهبان برای تسهیل فعالیت شرکت‌ها اشاره کرد و با توجه به رو به اتمام بودن مدت تفاهمنامه همکاری بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و پارک علم و فناوری گیلان و لزوم بازبینی در مفاد تفاهم نامه و شفاف سازی بندهای آن، پیشنهاد داد که جلسه‌ای با حضور رئیس پژوهشگاه و رئیس پارک علم و فناوری گیلان به منظور بررسی موارد مذکور برگزار شود.

در ادامه دکتر متقی طلب، رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی نیز با اشاره به نامه تفویض امور مرکز رشد به پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری اعلام کرد که پیش از این به دلیل چارچوبهای قانونی درحمایت مالی از مرکز رشد، محدودیت وجود داشت و قرار بر این بود که از محل درآمد اختصاصی مرکز رشد، به هزینه‌های جاری تخصیص بودجه صورت گیرد.

رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری همچنین با تاکید بر ضرورت تسهیل فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان در خارج از ساعات اداری اعلام کرد که سوله‌ای در پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری در حال تخلیه و ضدعفونی است که پتانسیل خوبی برای استقرار شتابدهنده‌ها بوده و از این طریق امکان جذب شرکت‌های پیشرو و قدرتمند وجود خواهد داشت.

دکتر آزادی، قائم مقام فناوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی هم تاکید کرد: با توجه به ظرفیت موجود در شمال کشور و لزوم تعیین رویکرد پژوهشگاه در جهت‌گیری به سمت ایجاد مرکز نوآوری یا شتابدهنده با بهره مندی از پتانسیل شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری می‌توان زمینه جذب شرکتهای سرمایه گذار بزرگ و در نتیجه امکان انتقال فناوری‌های پژوهشگاه و تجاری سازی آنها را فراهم کرد که از این طریق مشکلات مربوط به مسائل مالی نیز برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است رویکرد پژوهشگاه در برنامه‌های بلند مدت راه‌اندازی مراکز نوآوری و شتابدهنده و در برنامه‌های کوتاه مدت حمایت مالی پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری و پارک علم و فناوری گیلان از مرکز رشد باشد و بر اساس آن، دستور کار مدونی تهیه شود.

دکتر صابر گلکاری، رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی نیز با اشاره به برنامه خود برای بازدید از مرکز رشد و پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری در آینده نزدیک تصریح کرد: در مورد مسائل مالی باید سوابق مرکز رشد بررسی شود و پیشنهاد داد که پیشنهادات لازم در این خصوص به صورت مکتوب از سوی دکتر متقی طلب ارائه شود. همچنین با توجه به برنامه پژوهشگاه برای توسعه فناوری‌ها و اثربخشی آنها در جامعه به برنامه‌ریزی بلند مدت جهت استفاده بهینه از منابع با حضور شرکتهای بزرگ تولید و فناوری تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به امکان بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود در شمال کشور برای همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر، به پیگیری شرکت در نمایشگاه منطقه آزاد برای انتقال فناوری، پروژه‌های سفارش محور، آموزش و تولید محصولات فناورانه تاکید کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد دکتر متقی طلب و دکتر نورحسینی طی یک نشست مشترک، برآوردی در خصوص هزینه‌های جاری مرکز رشد داشته باشند و بررسی شود که کدام بخش از این هزینه‌ها باید توسط پارک علم و فناوری گیلان، درآمد اختصاصی مرکز و پژوهشگاه تامین شود و نتیجه به صورت مکتوب از سوی دکتر متقی طلب به دکتر گلکاری اعلام شود.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، همچنین مقرر شد دکتر متقی طلب در خصوص شرکت در نمایشگاه منطقه آزاد پیگیری لازم را انجام داده و مفاد همکاری‌ها به صورت مکتوب به رئیس پژوهشگاه پیشنهاد شود. تشکیل جلسه داخلی بین واحد فناوری، پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری و مرکز رشد جهت پیگیری پیشنهادهای مطروحه در این جلسه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی پارک علم و فناوری گیلان واحد فناور مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

ایسنا/کرمانشاه در جریان بازدید معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه پارک علم و فناوری و برج فناوری استان کرمانشاه، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، عصر امروز(ششم اردیبهشت) در حاشیه بازدید از این مجموعه، با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در حوزه فناوری در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ایجاد شده، اظهار کرد: انتظار وجود چنین زیرساخت های مطلوبی را در کرمانشاه نداشتم.

وی افزود: خوشبختانه با همت مسئولین پارک علم و فناوری استان از نظر زیرساختی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری در این استان افتاده است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: از نظر محتوایی نیز شرکت های توانمندی با تولید محصولات خوب و آمار صادرات بالا در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه مستقر شده اند که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه وزارت ارتباطات از فعالیت واحدهای پارک علم فناوری استان کرمانشاه حمایت خواهد کرد، افزود: طیف حمایت های ما در حوزه های مختلف همچون تجهیزات، تسهیلات و توسعه محصولات که در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد، خواهد بود.

در ادامه این بازدید سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار دارند، گفت: عمده شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان در ۶ حوزه شامل نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی و  و نهاده های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این مسئول ۲۷۱۶ نفر در شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و فناور استان سال ۱۴۰۱  حدود ۱۷ میلیون دلار صادرات داشته اند که پیش بینی می شود این رقم در آمارهای سال ۱۴۰۲ رشد داشته باشد.

آزادی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: حدود ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان ما برای توسعه فعالیت های خود و خرید تجهیزات به تسهیلات نیاز دارند که وزارت ارتباطات در این زمینه قول حمایت داده است.

وی در ادامه از حمایت وزارت ارتباطات در این بازدید در حوزه تکمیل فضاهای اشتراکی و تکمیل تجهیزات مرکز گیم و انیمیشن کرمانشاه برای حدود ۵۰ تیم خبر داد و افزود: همچنین در پارک علم و فناوری کرمانشاه حدود ۲۴ شرکت فناور داریم که می توانند در طرح تحول دیجیتال کشور نقش آفرین باشند که امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه حمایت از شرکت های فناور کرمانشاه برای شرکت در نمایشگاه های خارجی جهت نشان دادن قابلیت های خود و معرفی محصولاتشان، حمایت جهت برگزاری حداقل پنج کمپین مشاوره تخصصی با حضور مشاورین و منتورهای ملی و تکمیل فضای مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال را از دیگر نیازهای واحدهای پارک علم و فناوری کرمانشاه دانست و گفت: مقرر شده وزارت ارتباطات حمایت هایی را در این حوزه ها نیز داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات