Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@08:14:36 GMT

کدام گروه خونی بیشتر در معرض فشار خون بالاست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۴۱۷

کدام گروه خونی بیشتر در معرض فشار خون بالاست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محققان مؤسسه پژوهشی کارولینسکا سوئد عنوان می‌کنند این تحقیق برخی یافته‌های قبلی را تأیید کرده و ارتباطات جدیدی را بین گروه‌های خونی و بیماری‌ها نشان می‌دهد.

«تورستن داهلن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «هنوز اطلاعات بسیار کمی در مورد اینکه آیا افراد با گروه‌های خونی RhD مثبت یا RhD منفی ممکن است در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های خاص باشند یا چه بیماری‌هایی ممکن است با گروه خونی مرتبط باشد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بدین منظور محققان، ارتباط بین گروه‌های خونی، وضعیت RhD و بیش از ۱۰۰۰ بیماری را بررسی کردند. (شخصی که RhD مثبت دارد، در سلول‌های قرمز خون خود پروتئینی به نام آنتی ژن D دارد؛ RhD منفی به معنای عدم وجود این پروتئین است.)

تجزیه و تحلیل داده‌های بهداشتی بیش از ۵ میلیون نفر در سوئد، ۴۹ بیماری مرتبط با گروه‌های خونی و یک بیماری مرتبط با گروه RhD را شناسایی کرد.

یافته‌ها نشان داد که احتمال ابتلاء به لخته خون در افراد با گروه خونی نوع A بیشتر است. کسانی که گروه خونی شأن نوع O است بیشتر دچار اختلال خونریزی می‌شوند؛ و زنان با گروه خونی از نوع O بیشتر در معرض فشارخون بالا ناشی از بارداری بودند.

محققان همچنین به رابطه جدید بین گروه خونی B و ریسک کمتر سنگ کلیه پی بردند و اذعان دارند که زنان دارای RhD مثبت بیشتر با احتمال فشارخون بارداری مواجه هستند.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشارخون بالا گروه خونی گروه های خونی گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نظر می رسد فرمول رسیدن به آرزوهایمان این است که موانع را کنار بزنیم و مسیر را پیش روی خود هموار کنیم. این داستانی است که توسط بسیاری از سخنرانان انگیزشی و خودیاری نقل شده است.

بیشتر بخوانید: چه زمان‌هایی در زندگی باید نه بگوییم؟

اما طبق یک مطالعه جالب در کالج اقتصاد دانشگاه هاروارد حقیقت شگفت انگیزی در مورد انگیزه و موفقیت طولانی مدت مطرح شده است. محققان این دانشگاه اثر پذیرش در بین همه افراد مذکر و مونث را مطرح می‌کنند.

طبق این مفهوم رسیدن به موفقیت به بهترین وجه لزوما پاک کردن موانع نیست بلکه پذیرش آنهاست که همیشه همراه اصطحکاک و چالش است.

محققان هاروارد این قضیه را با ارائه شغلی برای رانندگان کامیون در حمل و نقل بارهای مشتری‌ها امتحان کردند. از بین ۲۷هزار راننده ثبت نام کرده در دپارتمان حمل و نقل ایالت اورگان دو مرحله ثبت نام سخت و آسان ترتیب دادند و در مراحل بعد معلوم شد کسانی بیشتر به کار خود متعهد ماندند که مراحل ثبت‌نام سخت‌تری را پشت سر گذاشته بودند.

محققان هاروارد می‌گویند: چه چیزی می تواند موانع اضافی را جذاب کند؟ این تحقیق چندین نظریه را پیشنهاد می‌کند. شاید مقاومت اولیه مالکیت روانی ما را بر اعمالمان تقویت کند و نتایج را شخصی‌تر و در نتیجه مهم‌تر کند.

تلاش لازم برای غلبه بر موانع ممکن است تمرکز ما را بیشتر کرده و جاه‌طلبی را کاهش دهد. پیامدهای تاثیر پذیرش برای هدف گذاری و دستیابی، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای، جالب است. این نشان می دهد که موفقیت پایدار و تغییر رفتار ممکن است از پاک کردن همه چالش ها نشات نگیرد، بلکه از معرفی دقیق موانعی که نیاز به مشارکت فعال و تعهد ما دارند، ناشی شود.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228744 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟