Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان از راه‌اندازی خدمات میز مرجع مجازی (سرویس پرسش از کتابدار) به منظور برقراری ارتباط و تعامل بهتر با کاربران خود در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

«عباس حسین‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: خدمات میز مرجع مجازی (سرویس پرسش از کتابدار) به منظور برقراری ارتباط و تعامل بهتر با کاربران خود در کتابخانه‌های عمومی خوزستان راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: این سرویس که چندسالی توسط بخش مرجع و پژوهش کتابخانه مرکزی خوزستان در حال ارائه خدمات است، با پیوستن به پایگاه تامین منابع علمی مگاپیپر خدمات خود را در زمینه ارائه منابع پژوهشی و به منظور پاسخگویی به سؤالات مرجع و پژوهشی اعضای کتابخانه ها ارتقا داده است.

 

وی اضافه کرد: پایگاه مگاپیپر دارای بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منابع دیجیتال شامل ۱۰ نوع مدرک است که مهمترین آنها عبارتند از مقالات ژورنالی لاتین (Journal Article)، مقالات کنفرانسی (Conference Paper)، کتاب‌ها (eBook) و نیز فصل‌های کتاب، (Book Chapter) و استانداردهای صنعتی، پایان نامه ها (Thesis) مقالات فارسی و گزارشها (Reports) است.

 

حسین‌زاده تصریح کرد: از این تعداد منابع بیش از ۷۸ میلیون رکورد مربوط به مقالات ژورنالی، بیش از پنج میلیون رکورد مربوط به مقالات کنفرانسی و ۱۳ میلیون رکورد آن مربوط به منابع دیجیتال کتاب‌ها و فصل‌های آن بوده و همچنین بیش از ۲۵۰ هزار رکورد متعلق به استانداردهای علمی صنعتی است که امکان جستجوی این منابع از میان بیش از چهار هزار ناشر، در این پایگاه وجود دارد.

 

وی ادامه داد: خدمات مرجع مجازی کتابخانه‌ها به منظور ارائه خدمات غیرحضوری و با هدف گسترش و بهبود خدمات مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه و تسریع در پاسخگویی به نیازهای کاربران و در دسترس قرار دادن اطلاعات برای کاربران کتابخانه، فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی آنها فراهم شده است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ابراز کرد: این خدمات شامل راهنمایی کاربران در استفاده از کتابخانه و خدمات آن، راهنمایی استفاده از نرم افزار کتابخانه‌ای، پورتال و پایگاه های اطلاعاتی در یافتن منابع مورد نیاز کاربران، بازیابی منابع پژوهشی و ارسال آن به کاربران و ارسال منابع اطلاعات از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی می شود.

 

وی با اشاره به نحوه استفاده از این خدمات عنوان کرد: اعضای گرامی با ارسال پست الکترونیکی و دریافت لینک فرم الکترونیکی خدمات پس از تکمیل فرم و ارایه مشخصات موردنیاز اقدام به درخواست منابع موردنیاز خواهند کرد و پس از دریافت خدمات نیز فرم الکترونیکی بازخورد و ارائه نظرات  را درجهت نظر سنجی درباره خدمات ارائه شده را تکمیل می کنند.

 

حسین‌زاده اذعان کرد: مراجعین می توانند هر گونه سؤال مرجع و یا نیاز اطلاعاتی خود (از قبیل معرفی کتاب، مقاله، پایان نامه و ...) را از طریق پست الکترونیکی درخواست داده و در مدت زمان کم، پاسخ پرسش(های) مورد نظر خود و فایل‌های منابع دیجیتال فارسی و لاتین را به صورت رایگان دریافت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در مرحله اول این خدمات زیر نظر بخش مرجع کتابخانه مرکزی خوزستان در 16 شهرستان استان خوزستان از قبیل اهواز، آبادان، شوشتر، شوش، دزفول، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، مسجدسلیمان، دشت آزادگان، ماهشهر، باغملک، اندیمشک، خرمشهر، ایذه و هندیجان نیز راه اندازی شده و به زودی در تمامی کتابخانه های استان اجرا خواهد شد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان یاد آور شد: راه‌های ارتباطی بخش مرجع و پژوهش کتابخانه مرکزی خوزستان (پست الکترونیکی: markazi.marja@gmail.com تلفن:16-33365714 داخلی 6 اینستاگرام: khozcentrallibrary) وجود دارد که علاقه مندان می توانند ارتباط گیری کنند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: عباس حسین زاده کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی خوزستان میلیون رکورد کتابخانه ها راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه