Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

امروز سراغ آیه ای از سوره احزاب می رویم؛

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خداوند در آیه ۳۲ سوره احزاب می‌فرماید: " یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ ۚ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا اى همسران پیامبر! شما مثل یکى از زنان (عادّى) نیستید. اگر تقوا پیشه‌اید پس به نرمى و کرشمه سخن نگویید تا (مبادا) آن که در دلش بیمارى است طمعى پیدا کند و نیکو و شایسته سخن بگویید. "

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیام این آیه را این گونه بیان کرد: پیام اول این است که حساب خانواده رهبران دینى از سایرین جداست و باید بیش از دیگران مراقب رفتار خود باشند؛ یعنی موقعیّت اجتماعى محدودیّت آور است. وقتى به زنان پیامبر که بیشترشان پیر و سالخورده بوده و زندگى ساده‌اى داشتند هشدار داده مى‌شود که با کرشمه و ناز سخن نگویند، زنان جوان و زیبا باید حساب کار خود را بکنند.

وی افزود: با کرشمه سخن گفتن زن، بى تقوایى است. قرآن براى سخن گفتن نیز آدابى بیان مى‌کند؛ نباید گفتار و رفتار زن تحریک کننده باشد. افراد آلوده حتی به زنان پیامبر نیز که پیر و سالخورده بودند، چشم طمع داشتند.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه پیام آیات توضیح داد: در جامعه نبوى نیز همه افراد سالم نیستند. نباید کارى کنیم که حتّى یک نفر دچار گناه و فساد شود. چشم چرانى و هوس‌بازى یک بیمارى روحى است. گرچه کسى که بیمار دل است مشکل دارد، «فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ»، امّا من نباید کارى کنم که او را تحریک کند. طورى سخن بگویید که هم محتوا خوب باشد «قَوْلًا مَعْرُوفاً» و هم شیوه، سالم باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفسیر قرآن رمضان1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • قرآن، سندی برای اثبات «خلیج همیشه فارس» + فیلم
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم