Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مورد سهمیه باقی مانده در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، عنوان کرد: چندین کشتی گیر خوب دنیا در این وزن سهمیه نگرفته اند اما ناصر علیزاده نماینده جوان کشورمان انگیزه لازم را دارد و امیدوارم که بتواند سهمیه را کسب کند و به نظرم کسی که به دنبال مدال المپیک است، کسب سهمیه نباید برایش سخت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد عدم اعزام مربی اختصاصی علیزاده به بلغارستان اظهار داشت: این از اختیارات سرمربی است که چه کسی را برای کمک خود انتخاب کند و به نظرم حبیب اخلاقی که در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال شده و مستقیم در اردوی تیم ملی با این کشتی گیر کار کرده می تواند مثمرثمر باشد.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد زمانبندی انتخابی تیم های ملی کشتی برای المپیک گفت: انتخابی برای کشتی گیرانی مانند حسن یزدانی باید زودتر برگزار می شد تا بتوانند با خیال راحت روی تمرینات خود تمرکز کنند، اما در برخی از اوزان مانند ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی که زمان بیشتری برای انتخاب نفرات نیاز دارد، باید  رقابت ایجاد می شد و این رقابت است که کشتی گیران را رشد می دهد.

دبیر در مورد ادامه کار محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم های ملی کشتی پس از رقابت های المپیک تصریح کرد: هنوز راجع به این موضوع صحبت نکرده ایم اما نوع برنامه ریزی این عزیزان به گونه ای است که برای رقابت های جهانی نروژ نیز برنامه دارند و برای من قرارداد مهم نیست و این دوستان نیز کار خود را محکم جلو می برند.

وی در مورد نحوه انتخاب نفرات دعوتی برای جام تختی گفت: این کار را بر عهده سرمربیان تیم های ملی گذاشتم و فکر می کنم که کشتی گیری که در حد جام تختی بود دعوت شده و ما با توجه به شرایط کرونا نمی توانستیم از نفرات زیادی برای حضور در این مسابقات دعوت کنیم و یا اینکه رقابت های انتخابی جام تختی را برگزار کنیم.

دبیر ادامه داد: نظر فدراسیون این بود که نفرات جوان و آینده دار برای جام تختی دعوت شوند، اما بهرحال اگر شخصی جا مانده باشد، می توانیم با نظر سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان و جوانان به لیست نفرات دعوتی اضافه کنیم.

وی در مورد تغییر میزبان جام تختی گفت: متأسفانه رئیس منطقه آزاد و فرماندار چابهار با برگزاری این مسابقات موافق نبودند و درنظر داریم این رقابت ها را روزهای ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار کنیم.

دبیر تصریح کرد: رقابت های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی مرحله اول رقابت های انتخابی رقابت های جهانی کشتی ۲۰۲۱ نروژ محسوب می شود و هرکس در این مسابقات حاضر نشود، عملا شانس حضور در این رقابت ها را از دست خواهد داد.

رئیس فدارسیون کشتی در مورد دلایل افت کشتی در ایران گفت: دو دلیل را بارها گفته ام یکی رئیس هیئت کشتی های وقت نگذار و یکی مربیان با دانش فنی کم و اگر این دو مشکل حل شود، کشتی ایران رشد خواهد کرد.

وی در مورد سفرهای استانی و توافقات صورت گرفته اظهار داشت: برخی از روسای هیئت های کشتی برای پیگیری توافقات وقت می گذارند اما برخی دیگر نیز به دنبال آن نیستند که قطعا نام آن ها در ذهن من خواهد ماند و من با کسی تعارف ندارم و کار برایم مهم است و نسبتم با افراد بر اساس کار آن ها است.

دبیر در مورد انتظار مدال آوری از کشتی ایران در المپیک گفت: من مسئول کشتی هستم و تصمیم آخر را می گیرم اما یک شخصیت حقیقی هم دارم که کشتی گیر بوده ام و کشتی را می فهمم و در حوزه فنی حرف هایی برای گفتن دارم. واقعیت این است که ما تیم های نهم و یازدهم دنیا را تحویل گرفته ایم و در فاصله کمتر از دو سال نمی توان این تیم ها را قهرمان المپیک کرد و هیچ یک از کارشناسان اهل فن و قهرمانان کشتی نیز چنین قولی را نخواهند داد.

وی ادامه داد: برای اینکه یک کشتی گیر نخبه مانند سوریان به مدال طلای المپیک برسد ۸ سال زمان می خواهیم و برای یک کشتی گیر معمولی این پروسه ۱۲ سال طول می کشد، پس قطعا نمی توان قول قهرمانی المپیک را بدون داشتن زمان کافی و کار کردن داد.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم های ملی رقابت ها جام تختی کشتی گیر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی

امین میرزازاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: میزبانی رقابت‌های جام تختی به پیشرفت کشتی خوزستان کمک بسیاری می‌کند.

وی در خصوص کسب عنوان برترین کشتی گیر آسیا و آقای ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ افزود: این عنوان متعلق به همه جامعه کشتی است و البته کسانی که برای نام کشتی کشور تلاش می‌کنند.

وی گفت: المپیک میدان سختی است و همه کشتی‌گیران از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند. بچه‌های ما اکنون در شرایط خوبی قرار دارند و از ۱۸ اردیبهشت ماه اردوها شروع می‌شود تا با آمادگی کامل راهی المپیک شویم.

میرزازاده درباره شرایط پای خود که در مسابقات پیش از قهرمانی آسیا مصدوم شده بود، گفت: خدا را شکر شرایطم بهتر است و روز به روز با تمرینات بهتر هم خواهد شد.

کد خبر 6089334

دیگر خبرها

  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • سهمیه‌ کشورها در فصل آینده باشگاه‌های آسیا تعیین شد
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ نیم تیم کمتر از عربستان!
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد