Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آن طور که مدیرکل بنیاد مسکن استان گفته کار نقشه برداری ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر که در مالکیت بنیاد علوی است تقریبا رو به پایان بوده و یک گام دیگر تا رفع شدن مشکل ۴۰ ساله این مردم برای دریافت سند وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، استان گلستان 942 روستای بالای 20 خانوار دارد و طبق اطلاعات آخرین سرشماری در سال 95 تعداد جمعیت روستایی در استان با کاهشی دو درصدی به 46.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان بیش از 800 هزار نفر در روستاها سکونت دارند. روستاهایی که نزدیک به 60 درصد آن متعلق به بنیاد علوی هستند.

در این سال‌ها بسیاری از روستاییان با مشکل سنددار کردن خانه های خود مواجه بوده و هستند اما از سال گذشته طبق تفاهمنامه بنیاد علوی و بنیادمسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک قرار شد مشکل عدم مالکیت روستاییان در این روستاها و شهرها رفع شود و مردم منتظر قول مسئولان هستند.

قرار است گامی مهم در راستای حل مشکل مالکیت 40 ساله اهالی 600 روستا و 17 شهر در استان گلستان برداشته شود.

این اقدام علاوه بر تثبیت مالکیت مردم و تحقق دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری املاک بنیاد علوی به مردم، از اقتصاد و معیشت مردم در این روستاها و شهرها نیز حمایت خواهد کرد.

این طرح از 12 مرداد ماه پارسال در استان شروع شده و مسئولان قول دادند در صورت مشارکت سایر بخش‌ها، هرچه زودتر اسناد مالکیت در این روستاها که معادل 60 درصد واحدهای مسکونی در استان است را صادر کنند.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: ساماندهی و تثبیت مالکیت اراضی، بهره گیری روستائیان از سند به عنوان وثیقه، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، جلوگیری از نزاع و تعارضات و اختلافات ملکی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان، عدم تحمیل بار مالی به دولت و غیره از جمله مزایای صدور سند مالکیت برای روستاییان و شهروندان است.

ساکنان حاشیه شهرها با ارائه سند مالکیت تسهیلات ویژه دریافت می‌کنندماجرای انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو‌ / آیا مسئولان واقعا صیانت از تالاب‌ بین‌المللی انزلی را دنبال می‌کنند؟60 درصد موقوفات استان فارس دارای سند مالکیت است

وی با بیان اینکه مالکیت حدود 60 درصد روستاهای استان متعلق به بنیاد علوی است، گفت: بیش از 168 هزار واحد مسکونی در  600 روستا و 17 شهر استان مشمول صدور سند مالکیت هستند که طبق برنامه اقدامات مربوط به نقشه برداری این روستاها و شهرها انجام شده یا در حال انجام است.

مدیرکل بنیادمسکن استان بیان داشت: مشکل گرفتن سند مالکیت برای منازل مسکونی و حتی اراضی کشاورزی در این روستاها، قرار است با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد علوی و اداره کل ثبت اسناد و املاک بعد از 4 دهه برطرف شود.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف اراضی بنیادعلوی در روستاها و شهرهای استان یک اولویت و مورد حمایت مسئولان و مردم است، گفت: از 600 روستا کار نقشه برداری 420 روستا آغاز شده و در 180 روستا نیز کار به پایان رسیده و 80 هزار قطعه زمین نیز نقشه برداری شده است.

حسینی افزود: تا کنون هم برای 35 هزار متقاضی پرونده تشکیل شده و طبق برنامه بنا داریم تا پایان امسال کار نقشه برداری همه 600 روستا را انجام دهیم و در شهرهایی هم که مشمول این تفاهمنامه بودند، کار نقشه برداری تقریبا به پایان رسید.

وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت نیازمند مشارکت مردم است، افزود: تشکیل پرونده و صدور سند منوط به مشارکت مردم است و در صورت همراهی مردم امسال اسناد مالکیت این واحدهای مسکونی صادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان این را هم گفت که نقشه برداری و تشکیل پرونده هیچ هزینه‌ای برای روستاییان و شهروندان ندارد و هزینه صدور سند برای روستاییان نیز  یک دهم صدور سند در شهرهاست و 70 درصد زمان نیز کمتر شده است.

انتهای پیام/582

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستاها و شهرها کار نقشه برداری مدیرکل بنیاد بنیاد علوی سند مالکیت بنیاد مسکن صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ محمد محمدی گفت: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی بطول ۵ کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند.

دکتر محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با روی کار آمدن دولت کار و فعالیت و توجه ویژه به تامین آب شرب پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی، آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب شرب سالم و پایدار تامین و در دسترس مردم قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان