Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:49:00 GMT

بهبود کیفیت هوا با احداث جنگل شهری در رومانی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۷۵۷

بهبود کیفیت هوا با احداث جنگل شهری در رومانی

افزایش جنگل‌های شهری در جورجی، واقع در جنوب کشور رومانی، از مهم‌ترین اقداماتی است که برنامه‌ریزان شهر برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت هوا و تنوع زیستی آن در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار جورجی هفته گذشته از آمادگی خود برای پیوستن به جنبش جنگل‌سازی شهری خبر داد و اعلام کرد به زودی محیط زیست شهر با بهبود قابل توجهی مواجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث یک جنگل سبز عظیم در منطقه Cama Canal از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت می‌گیرد و بهبود کیفیت هوا و تنوع زیستی را در پی خواهد داشت. علاوه بر این، قرار است کارگاه‌های متعددی در سراسر شهر برگزار شود که طی آن‌ها، حفاظت از محیط زیست به شهروندان آموزش داده خواهد شد.

شهردار جورجی ادعا کرده که طراحی جنگل جدید به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که علاوه بر مزایای ذکر شده، باعث کاهش آلودگی صوتی در منطقه پر تردد می‌شود. این پروژه پس از توافق نهایی مقامات ارشد آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده تا پایان سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسد. جنگل جدید جورجی فضاهای سبز متعددی را در خود جای خواهد داد و با برخورداری از امکانات رفاهی کافی، به عنوان مرکزی برای تفریح نیز مورد استفاده مردم شهر قرار خواهد گرفت.

جنگل سبز Cama Canal فضایی به مساحت ۱۰ هکتار را در بر خواهد گرفت و ۵۰ هزار نهال را در خود جای خواهد داد. نهال‌های بومی برای پوشش سبز جنگل انتخاب می‌شود که این امر به سهم خود در افزایش تنوع زیستی منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند.

جالب است بدانید که پیاده‌سازی پروژه جنگل سبز جورجی را یکی از شرکت‌های معماری معروف بخارست، پایتخت رومانی، بر عهده گرفته که پیش از این نیز اقدامات زیادی نظیر بازیافت مواد پلاستیکی برای بهبود کیفیت هوا، آب و طبیعت در این شهر اعمال کرده است.

کد خبر 491393

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جنگل شهری رومانی بهبود کیفیت هوا شهرهای جهان تنوع زیستی حفاظت از محیط زیست بخارست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم

هر ساله تعدادی از جنگل‌های  کشور درگیر آتش سوزی می‌شوند، اما در برخی موارد عمدی بودن این آتش سوزی‌ها غیر قابل انکار است، زیرا قاچاقچیان چوب گاهی به دلیل ناکامی در قاچاق چوب درختان اقدام به آتش زدن جنگل‌ها می‌کنند.

طی سال‌های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی و روی کارآمدن هوش مصنوعی می‌توان از این تکنولوژی برای جلوگیری از قاچاق چوب و آتش سوزی جنگل استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها
  • شیوه جدید وقت تلف کردن دروازه‌بان در فوتبال رومانی / فیلم
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است