Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ با کاهشی ‌شدن روند بستری در بسیاری از شهرهای آذربایجان‌غربی، ۹ شهرستان در این استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بنابر آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، شهرهای ارومیه، مهاباد، میاندوآب، اشنویه، ماکو، خوی، سلماس و چایپاره در وضعیت قرمز و شهرهای بوکان، شاهین‌دژ، سردشت، پیرانشهر، نقده، تکاب، پلدشت، چالدران، شوط در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش آمار مرگ و میر و مبتلایان در استان نشان‌دهنده همکاری بهتر مردم، اصناف و کسبه است اما هم‌وطنان استانی باید بدانند که این وضعیت پایدار نبود و همه‌گیری کرونا در استان نیز خود را نشان داد و روند ابتلا در این استان طی هفته‌های گذشته شدت گرفته و تعداد فوتی‌ها براثر کرونا نیز روند صعودی داشت.

بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع کرونا در استان و البته دیگر نقاط را می‌توان عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بی‌توجهی به مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا عنوان کرد.

طولانی شدن کرونا باعث شده تا مردم دیگر تحمل وضعیت کنترل و مراقبت را نداشته باشند و روند عادی زندگی خود را در پی بگیرند و این‌ یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع بیشتر کرونا می‌تواند باشد.

جهش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی در قزوین/ آمار ابتلا 75 درصد افزایش یافتکرونا در اروپا|از تردید بالای شهروندان نسبت به واکسیناسیون تا افزایش بستری در اورژانس‌های فرانسهگرگان از وضعیت قرمز خارج شد/بستری 542 بیمار کرونایی در گلستان

 در حالی‌که بسیاری از کسب‌ و کارها در ابتدای شیوع کرونا به‌ صورت داوطلبانه و خودجوش تعطیل‌شده بود، اکنون همه کسب‌ و کارها در حال فعالیت هستند و باوجود رعایت مسائل بهداشتی در برخی از این کسب‌ و کارها، در بسیاری از اماکن تجاری این مسائل رعایت نمی‌شود و بازار دستفروشان در سطح شهر داغ‌تر از روزهای گذشته است.

اوضاع مدیریت ویروس کرونا تا اواخر فروردین ماه قابل قبول بود و حتی آمار مبتلایان و تلفات این بیماری روند نزولی جدی به خود گرفته بود اما یک اشتباه باعث شد تمام آنچه رشته بودیم پنبه شود.

مسئولان بارها و بارها بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کردند اما مساله آنجا از کنترل خارج شد که مردم ضعیف شدن ویروس را باور کردند و با بی توجهی به هشدارها راه را برای جولان ویروس کرونا در جامعه باز کردند اما خوشبختانه پس از گذشت چند هفته شرایط بهتر از گذشته شده و شیوع کرونا روند نزولی دارد و موارد بهداشتی و محدودیت‌ها همچنان باید رعایت و باپرجا باشد.

تاکنون نزدیک بیش از 155 هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود چهار هزار و 100  نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید 19 از دست داده‌اند و اگر محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و مسئولان رعایت شود مطمعنا شرایط بهتر از این را خواهیم داشت.

انتهای پیام/7548/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است