Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@22:53:22 GMT

دلایل نابسامانی‌ بازار جوجه یکروزه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۹۲۱

دلایل نابسامانی‌ بازار جوجه یکروزه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ناصر نبی پور با اشاره به اینکه میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است، گفت: این رقم حدود ۴ هزار تومان زیر نرخ مصوب است.

وی با اشاره به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی طی روزهای اخیر گفت: قیمت نهاده‌های سویا و ذرت حدود ۱۵ درصد افزایش یافته و هم اکنون قیمت سویا ۳,۴۰۰ تومان و ذرت نیز ۱,۹۰۰ تومان است ضمن اینکه نرخ کرایه‌ها نیز بعد از عید ۳۱ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ در حال حاضر بالای ۱۸ هزار تومان است، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و با توجه به اینکه درگیر قیمت گذاری دستوری دولت هستیم و بدون مجوز دولت، اجازه نداریم نرخ را متناسب با افزایش قیمت نهاده‌های تولید، افزایش دهیم، پیشنهاد ما این است که تشکل‌ها از مسئولان مربوطه به دلیل کوتاهی‌هایی که می‌کنند، به دیوان عدالت اداری یا سایر نهادهای مرتبط شکایت کنند چرا که وقتی قیمت تخم مرغ بالا می‌رود، مسئولان با تولیدکنندگان برخوردهای شدید و قیمت واقعی محصول را سرکوب می‌کنند اما وقتی قیمت پایین می‌آید و تولیدکننده در زیان قرار می‌گیرد، مسئولان قائم می‌شوند.

نبی پور با اشاره به صادرات تخم مرغ نیز افزود: طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته بیش از ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ تن تخم مرغ از کشور صادر شده اما با توجه به کاهش شدید مصرف داخل و تولید زیاد، تأثیری بر شرایط بازار نداشته است.

رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران دلیل کاهش مصرف تخم مرغ در داخل را فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این ۳,۵۰۰ تومان تعرفه نیز برای صادرات تخم مرغ اعمال شده است که در شرایط کنونی نباید این تعرفه باشد. این تعرفه در کنار کرایه‌های حمل و نقل باعث می‌شود که صادرات برای صادرکنندگان سودی نداشته باشد و مجموع این شرایط وضعیت تولید را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به نابسامانی‌های بازار جوجه یکروزه نیز افزود: قیمت جوجه یکروزه تخم گذار در بازار همچنان ۱۵ هزار تومان و قیمت مصوب آن ۸ هزار تومان است که البته در این زمینه ما حق را به واحدهای مرغ مادر تخم گذار که جوجه تولید می‌کنند، می‌دهیم چرا که هر وقت قیمت جوجه کاهش می‌یابد مانند اتفاقی که در سال گذشته افتاد، دولت به ماجرا ورود و از تولیدکنندگان حمایت نمی‌کند، بنابراین این واحدها دچار زیان شدید می‌شوند و ناچارند به نوعی این هزینه‌ها را جبران کنند.

رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: به عنوان مثال در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور تولید جوجه افزایش و قیمت آن به شدت افت می‌کند که موجب می‌شود خسارات جدی به تولیدکنندگان وارد شود آیا آن زمان دولت از تولیدکننده حمایت می‌کند و مانع زیان گسترده آنان می‌شود؟

پربیننده ترین برنج ایرانی ۴۸درصد گران شد قیمت جدید گندم ابلاغ شد قیمت جدید برنج در بازار (اردیبهشت۱۴۰۰) +جدول قیمت گوشت قرمز چند شد؟ کام تلخ مردم از شکر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تخم مرغ جوجه یک روزه هزار تومان تخم گذار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟

منصور پوریان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، بازار متعادل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه‌ها و قصابی‌ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام‌ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می‌یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می‌شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می‌شود.

گفتنی است با توجه به زایش‌های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازار‌های هدف وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟