Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی گفت: در زمینه کنترل کرونا با ارتباط پایگاه، کانون با خانه بهداشت و شورای روستا که محوریت مسجد داشتند، توانستیم در زمینه کنترل کرونا به صورت داوطلبانه در زمینه خودمراقبتی و حمایتی از بیماران فعالیت هایی را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «روح الله کمالی» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «شهدای توت نده» شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویر احمد امروز با حضور در برنامه زنده «سیمای خانواده» به تشریح بخشی از فعالیت‌های این کانون پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«روح الله کمالی» در ابتدای صحبت های خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی روستای توت نده و کانون فرهنگی هنری این روستا، گفت: این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا از استان کهگیلویه و بویر احمد محسوب شده و با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 500 نفر در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «شهدای توت نده» شهرستان دنا اظهار کرد: از بین جمعیت روستا هزار و 117 نفر در کانون عضویت داشته و در رواق‌های مختلف سامانه بچه‌های مسجد که به همت ستاد فهما راه‌اندازی شده، فعالیت دارند.

 

وی افزود: این کانون در رواق نور و در نخستین سال برگزاری رویداد ملی فهما موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد و سال گذشته در جریان طرح ملی ایران قوی توانست در رواق کارآفرینی به عنوان کانون شایسته تقدیر ویژه شناخته شود.

 

کمالی با اشاره به اینکه روستای توت نده گلوگاه گردشگری در استان و شهر سی سخت به عنوان نگین توریستی گردشگری محسوب می شود، ادامه داد: روستای توت نده 17 شهید والامقام تقدیم انقلاب و نظام کرده و پتانسیل خوبی در زمینه برنامه های مختلف در منطقه دارد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «شهدای توت نده» شهرستان دنا به نوع فعالیت ها و مسیری که برای کانون ها ترسیم شده اشاره کرد و گفت: بحث سامانه فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری بوده که در هر شبستان چندین رواق تعریف شده و می توان در رواق ها فعالیت های مربوطه که انجام گرفته را بارگذاری کرد.

 

وی یادآور شد: این کانون فرهنگی و هنری در رواق قرآنی طرح نویی را با همکاری اعضای کانون در زمینه نخبه پروری را از بین مدارس روستا آغاز کرده که جمعیت 300 الی 400 نفری هستند.

 

کمالی با اشاره به اینکه در این طرح علاه بر استعداد سنجی، افراد علاقه مند را در طرح تربیت 30 حافظ جزء سی ام قرآن کریم به تناسب 15 نوجوان دختر و 15 نوجوان پسر را کلید زده اند، گفت: کار خودمان را به حفظ جزء سی ام منحصر نکردیم، چون این کار کارنامه دارد و مربیانی آموزش دیده و مجرب و با محوریت روحانیت مسجد فعالیت می کنند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «شهدای توت نده» شهرستان دنا خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای خوبی که مساجد می توانند در آن شاخص و برجسته باشند، بحث تعامل و هماهنگی بین ارکان مسجد با اهالی روستا و یک شهر است؛ به این معنا که دهیار یک روستا، شورا، امام جماعت، هیئت امنا، نخبگان، اعضای کانون و افردی که در زمینه های مختلف ظرفیت های گوناگونی دارند باید بتوانند از ظرفیت همدیگر در راستای پیشبرد امور روستا یا محله استفاده کنند.

 

وی توجه به مسائل ورزشی را در دستور کار کانون دانست و اظهار کرد: سالن ورزشی نیز برای اعضای کانون و روستا به صورت زمان بندی شده آماده بوده و مربی خاصی برای افراد در نظر گرفته شد.

 

کمالی به طرح «خانه، مدرسه و مسجد» در این روستا اشاره کرد و ابراز داشت: در قالب این طرح در منزل با والدین ارتباط برقرار کردیم و جویای احوال دانش آموزان می شویم و دانش آموزان نیز با ما در ارتباط هستند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «شهدای توت نده» خاطرنشان کرد: در ایام کرونا که فعالیت ها محدود شد ولی فعالیت مسجد تعطیل نشد و در کنار آن بحث مهارت های فردی را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی یکی از دستاوردهای بچه های مسجدی را در زمینه کمک های مومنانه دانست که در رواق همدلی و مواسات فعالیت های اعضا در ایام کرونا به همت خیرین ثبت شد و افزود: این کانون با همکاری و همراهی خیرین بومی و محلی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد و گروه های جهادی توانست بیش از هزار و 800 بسته معیشتی و بهداشتی را در قالب های مختلف به دست نیازمندان برساند.

 

کمالی یادآور شد: در زمینه کنترل کرونا با ارتباط پایگاه، کانون با خانه بهداشت و شورای روستا که محوریت مسجد داشتند، توانستیم در زمینه کنترل کرونا به صورت داوطلبانه در زمینه خودمراقبتی و حمایتی از بیماران فعالیت هایی را انجام دهیم.

 

این قاری و فعال قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زلزله شهر سی سخت از ابتدای کار گروه جهادی کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده وارد عمل شد و یک موکب حمایتی و خدماتی را در این شهر راه اندازی کرد.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، تاکید کرد: کار فرهنگی به اندازه ای ارزشمند است که حتی در دورترین نقاط روستاها برای توانمند کردن جوانان و تقویت بنیه آنها تلاش لازم صورت می گیرد.

 

کمالی گفت: ستاد کانون های مساجد کشور با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا یک دستگاه نانوایی سیار به مدت 50 روز با هر روز پنج هزار قرص نان پخت و توزیع کردند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده کار آفرینی حافظ قرآن کرونا گروه جهادی هنر فرهنگ سی سخت مسجد مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری زمینه کنترل کرونا شهدای توت نده شهرستان دنا فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی