Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بر این اساس؛ متقاضیان تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته، حوزه‌های علمیه، مدرسه عالی شهید مطهری، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا (س)، جامعه المصطفی (ص) و سازمان اوقاف و امور خیریه، به‌ منظور ایجاد هماهنگی وحدت رویه، از ابتدای «سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰» و بعد از آن، باید درخواست ­های خود را به اداره آموزش‌وپرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه، ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست ­های واصله، پس از بررسی‌های لازم، در صورت تأیید، از طریق اتوماسیون اداری به معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ارسال می شود تا نسبت به صدور مجوز از سوی کمیته علوم و معارف اسلامی اقدام و به استان ابلاغ شود.

بر اساس این بخشنامه؛ شهرستان‌هایی که دبیرستان علوم و معارف اسلامی (اعم از دولتی، وابسته و غیردولتی) در آن مناطق دایر نیست، می‌توانند نسبت به تأسیس این دبیرستان‌ها به‌ صورت دولتی اقدام کنند. نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این مدارس و ارزیابی از عملکرد آن‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوط، بر عهده اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، منطقه،‌ ناحیه و اداره کل آموزش‌وپرورش استان است و دستگاه مؤسس، باید پشتیبانی و نظارت‌های ویژه خود را در رعایت قوانین و مقررات جاری در این مدارس اعمال کنند.

تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی غیردولتی، تابع ضوابط و مقررات قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب سال ۱۳۹۵ است و مؤسس، پس از اخذ مجوز از شورای نظارت، باید جهت راه‌اندازی رشته علوم و معارف اسلامی به‌ صورت (ضمیمه-مستقل) از کمیته علوم و معارف اسلامی «تأییدیه» لازم را دریافت کند.

برچسب‌ها مدارس دانش‌آموزان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس دانش آموزان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مدارس دانش آموزان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور علوم و معارف اسلامی آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج