Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:36:19 GMT

تأثیر برمذاکرات و تجربه‌نگاری؛ دو روی سکه صوت ظریف

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۸۷۷۸

تأثیر برمذاکرات و تجربه‌نگاری؛ دو روی سکه صوت ظریف

علاوه بر هدف تاثیرگذاری انتشار صوت ظریف بر مذاکرات و انتخابات، می‌توان گفت که این مانور رسانه‌ای قصد داشت چنین القا کند که دیپلماسی رسمی می‌خواست کاری کند اما دیپلماسی «میدان» اجازه نداد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ «خطای بزرگی است که از مسئول جمهوری اسلامی، از مسئولان جمهوری اسلامی این خطا سر بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی اوقات هم حرفهایی از بعضی صادر می‌شود که نشان‌دهنده این است که قانون اساسی را کانه قبول ندارند...باید کاری کنند که ریزشها نزدیک به صفر بشود»

عبارت فوق بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در روز ۱۲ اردیبهشت در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و به مناسبت ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع)، روز کارگر و روز معلم است.

مقام معظم رهبری، نسبت به هرگونه سوء استفاده دشمن از چنین فضایی هشدار دادند و فرمودند: «رسانه های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی این حرف ها را پخش کردند. بعضی از این حرفها تکرار حرفهای دشمنان ما و آمریکاست».

به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری، محمد جواد ظریف در پیامی که از صفحه اینستاگرام او منتشر شد عنوان کرد: « بسیار متأسفم که برخی نقطه‌ نظرات شخصی که صرفا برای انتقال صادقانه تجربیات! و بدون قصدی برای انتشار بیان شده بود...اسباب تکدر خاطر شریف مقام معظم رهبری را فراهم آورد»! 

در متن منتشره آقای ظریف چند مورد قابل بررسی وجود دارد؛

اول، اگر اصل بر این است که «سیاست خارجی باید موضوع وفاق و انسجام ملی» باشد چه ضرورتی به ضبط آن فایل صوتی حضرتعالی داشت؟

دوم، آیا این فایل صوتی بیان «نقطه ‌نظرات شخصی» است؟ چنین برداشتی از یک دیپلمات صحنه، بسیار بعید است که چنین تعبیری از مسائل سیاسی در بعد داخلی و منطقه ای و بین المللی داشته باشد.

سوم، آیا این فایل صوتی «انتقال صادقانه تجربیات» شما بوده است؟ تا آنجا که بازخوردها و پسامدهای این فایل صوتی نشان می دهد، تعبیر صحیح این اقدام، راپورت دادن به آنسوی آبی ها بوده و به طور خاص آمریکا، تا چنین القا کند که دیپلماسی رسمی می خواست کاری کند اما دیپلماسی «میدان» اجازه نداد!

چهارم، آیا «تکدر خاطر» مقام معظم رهبری باعث تکدر شما شد که این پیام را برای رهبری بنویسید؟ علاوه بر گرا دادن به دشمن، مردم را در آستانه انتخابات مایوس و دلسرد کردید؛ طوری که رهبری در بیانات خودشان فرمودند: « نباید مردم را دلسرد کرد از انتخابات. هیچ چیز دیگری جای انتخابات را برای کشور و استحکام پایه‌های اقتدار کشور نمی‌گیرد».

ما چندین اغتشاش بزرگ را پشت سر گذاشته ایم. پیامدهای هر اغتشاشی در آینده، بسا بسا متفاوت تر از اغتشاشات قبلی خواهد بود. تاکنون این میزان سابقه نداشته که جوانان این میهن در اثر القائات دشمن و منافقین تا این حد عاصی و هنجار شکن باشند.

منافقین به بهره برداری سریع و آنی از اتفاقات کشور مشهور هستند لذا هر حادثه و هر تحول نامطلوبی در جامعه را ابتدا باید امنیتی دید؛ مگر این که عکس آن ثابت شود. بی دلیل نبود که رهبر انقلاب در قسمت دیگری از بیانات خود در همین سخنرانی فرمودند: «گاهی هم مثل سال۸۸ اغتشاش راه می‌اندازند، اغتشاش ایجاد کردنها جرم است...در کمتر زمانی، جوانها و نوجوانهای ما این‌طور مورد تهدید و تهاجم فکری و اخلاقی قرار داشتند...».

در پایان، هیچگاه نباید وقایع دی ۹۶ و آبان و آذر ۹۸ را فراموش کرد که چطور منافقین، یعنی رأس اصلی مثلث، در کمترین زمان، اسباب کار را برای آتش زدن خرمن نظام فراهم کردند. حال، از روی بازخوردهای موضوع فایل صوتی در جامعه، می توان در یافت که آنچه مسلم است، این فایل صوتی نه یک بمب صوتی، بلکه بمبی با ظرفیت انفجار و انتحار است که ضربه به کل نظام و تاثیرگذاری بر روی مذاکرات و انتخابات سوی خوش خیم قضیه است.

عباس منصوری، کارشناس مسائل سیاسی 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری فایل صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

امام جمعه کیش با بیان اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شود، گفت: امروز کشور نیاز به یک حماسه اقتصادی دارد که لازمه آن اعتقاد عملی به اقتصادی مقاومتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مشارکت مردم در توسعه اقتصادی ، افزود: هرجا مردم حضور داشتند، موفقیت به بهترین شکل میسر شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقوله اقتصادی به خط مقدم جبهه جهاد تبدیل شده، افزود: مسوولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد در دستور کار قرار دهند و باید از توانمندی مردم و بخش خصوصی در انجام امور بهره گیرند.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به روز کارگر و روز معلم و با بیان اینکه هر دو این قشر نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی این جامعه دارند، گفت: مسوولان باید سعی کنند تا مشکلات کارگران و معلمان به حداقل برسد .

حجت‌الاسلام بی‌نیاز روز دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت ملی ایرانیان می‌باشد که دشمنان همواره سعی در تغییر و تحریف آن داشتند که هیچگاه در دستبابی به اهداف شومشان موفق نبودند.

وی هفتم اردیبهشت روز حمل و نقل را نیز مورد اشاره قرار داد و بر بهبود وضعیت جاده‌های کشور و صنعت خودروسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید