Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:09:55 GMT

کرونا و کسادی بازار هنرمندان گرافیست

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۸۹۶۷

کرونا و کسادی بازار هنرمندان گرافیست

دبیر انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران یکی از مهمترین دغدغه‌های طراحان گرافیک در دوران کرونا را کم شدن سفارش‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اغلب اولین هزینه‌ای که حذف می‌شود، تبلیغات است، در نتیجه طراحان گرافیک در دوران کرونا با کاهش سفارش مواجهه شدند.

مهردخت دارابی، دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در گفت‌وگویی با ایسنا به مناسبت هفته گرافیک، یکی از مهمترین دغدغه‌های طراحان گرافیک در دوران کرونا را کم شدن سفارش‌ها عنوان کرد و گفت: در این مدت بسیاری کارخانه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای بزگ تولیدی به دلیل مشکلاتی که داشتند، با کاهش تولید همراه بودند و با توجه به اینکه اغلب، اولین هزینه‌ای که حذف می‌شود، تبلیغات است، در نتیجه طراحان گرافیک در این مدت با کاهش سفارش مواجهه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او مساله بیمه و دفتر کار را از دیگر مشکلات فعالان حوزه گرافیک برشمرد و یادآور شد: همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا و تمام گرفتاری‌های مالی، خیلی از همکاران از پس هزینه اجاره دفتر، برنمی‌آیند؛ به عنوان مثال با آنلاین شدن آموزشگاه‌ها، بسیاری دیگر نمی‌توانند هزینه اجاره‌ها را پرداخت کنند. در این میان و با توجه به شرایط موجود، بار دیگر همان مساله همیشگی حوزه گرافیک یعنی اجازه کار در منزل مسکونی، مطرح شد.

دارابی همچنین خاطرنشان کرد: باید این نکته را هم در نظر داشت که آنلاین شدن فضای کار، فعالیت را برای پیشکسوتان این حوزه هم سخت‌تر کرده است. برخی از هنرمندان شرایط کار در فضای آنلاین را ندارند یا اینکه اصلا جنس کارشان از نوع دیگری‌ است و به همین دلیل هم طبیعتا این هنرمندان نیاز به حمایت بیشتری دارند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته گرافیک گرافیست تبلیغات همه باهم علیه کرونا طراحان گرافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: پارسینه

دیگر خبرها

  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • فیلم/ قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما