Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادم افتخاری و رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: خیمه معرفت امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود که در طول ماه مبارک رمضان به شیوه مجازی اجرا می شود که مصداق بارز تحکیم و تقویت معنویات است.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: اقدام خلاقانه و نوآورانه کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود در اجرای برنامه محتوا محوری همچون خیمه معرفت که در طول ماه مبارک رمضان به شیوه مجازی برگزار می شود که مصداق بارز تحکیم و تقویت معنویات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خادم افتخاری و رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: فعالیت و حضور نوجوانان و جوانان در کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود موجب تحکیم و تقویت معنویات می شود و همین تقویت معنویات، دژ محکمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: امروزه جایگاه رفیع مسجد در ترویج و تقویت مبانی دینی و اسلامی بر همگان روشن است و کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

 

اسبری ادامه داد: هدف اصلی دشمنان اسلام این است که نوجوانان و جوانان را از مساجد دور سازند و سعی می کنند با نفوذ فرهنگی موجبات انحرافات افراد جامعه از مبانی دینی و اسلامی را فراهم آورند، حال آنکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاهی موثر برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی دشمنان به شمار می روند.

 

خادم افتخاری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اضافه کرد: خصوصیات بارز فعالان کانون فرهنگی هنری مساجد این است که به جهت اینکه مرکز اصلی فعالیت آنان در مسجد قرار دارد، بیشتر از سایر افراد جامعه با مسجد انس می گیرند و در سایه همین انس با مسجد و سبک زندگی اسلامی هست که در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن مصون می مانند.

 

 وی اذعان داشت: هرچند که در وضعیت فعلی جامعه بدلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری برخی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی برای فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود ندارد اما تقویت اقدامات خلاقانه و نوآورانه و توجه جدی به برنامه های محتوا محور که از سوی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به شیوه مجازی اجرا می شود، موجبات پیشبرد اهداف این کانون های فرهنگی هنری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را فراهم می سازد.

 

عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با اشاره به فرمایش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مبنی بر اینکه همه باید کانون های فرهنگی هنری مساجد را تقویت کنند، یادآور شد: ترغیب و تشویق و حمایت معنوی همه مسئولان دستگاه های اجرایی در راستای خلاقیت و نوآوری و اجرای برنامه های محتوا محور کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد بسیار حائز اهمیت و نقش آفرین است.

 

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: برپایی خیمه معرفت امامزاده سید ابراهیم خراسانی ع ماه مبارک رمضان سبک زندگی اسلامی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد تقویت معنویات شهر لاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی، منتشر و در هفته جاری عرضه خواهد شد.

در این شماره خیمه، ۵ رویداد مهم ماه فروردین ۱۴۰۳ تحلیل شده‌اند:
اول: تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه.
دوم: بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق.
سوم: بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌لاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر(ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه.
چهارم: روایتی از اشعار روضه های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی.
پنجم: برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه ای.

همچنین پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است؛ این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴مداحی آشنا می کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده اند.

این شماره به مناسبت نمایشگاه کتاب نیز، به موضوعات زیر پرداخته شده است:
کتابی کاملا کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»
مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه های مترسک.»
کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی
یادداشت های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

کیانوش رضایی کد خبر: 1228613 برچسب‌ها مجله اجتماعی

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند