Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کسایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست خلخال با بررسی و تحقیقات نامحسوس و جمع‌آوری مستندات  این سه نفر را که اقدام به شکار غیرمجاز ۹ قطعه پرنده وحشی کرده بودند را شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند. 

او با اشاره به آثار سوء و زیانبار اجتماعی انتشار این گونه تصاویر در فضای مجازی گفت: با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و منابع ارزشمند ملی آن که متعلق به آحاد جامعه است، افرادی که علاوه بر دست زدن به انجام شکار غیرمجاز وحوش اقدام به انتشار تصاویر نحوه شکار غیرمجاز حیوانات می‌کنند، از مجازات‌های قانونی در امان نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: امسال با افزایش اقدامات حفاظتی در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان جمعیت وحوش منطقه افزایش و عرصه فعالیت برای شکار غیرمجاز حیوانات وحشی تنگ شده است.

کسایی بیان کرد: اخیرا پیشنهادات سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص جرایم مرتبط با محیط زیست در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح و جرایم محیط زیستی به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شده  است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال اظهارکرد: هرگونه اقدام به ترغیب دیگران به شکار و صید جانوران وحشی در فصول و ساعات ممنوعه از طرق راهکارهای غیرمجاز و یا اقدام برای تبلیغات و خرید و عرضه ، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها در فضای مجازی، تحت عنوان محتوای مجرمانه قابل بررسی بوده و پیگرد قانونی دارد.

شهرستان خلخال واقع در جنوب استان اردبیل با برخورداری از بزرگترین منطقه حفاظت شده با وسعت بیش از ۸۶ هزار هکتار به عنوان قطب بزرگ حیات وحش با گونه‌های جانوری مختلف این استان محسوب می‌شود.
 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال استان اردبیل اخبار کنکور حفاظت محیط زیست شکار غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر