Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:13:42 GMT

سقفی برای بی‌پناهان؛ انتهایی برای یک رویا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۹۳۹۳

سقفی برای بی‌پناهان؛ انتهایی برای یک رویا

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، کار جهادی کاری فراتر از امور جاری و اجرایی است. فعالیتی که عشق و ایثار می‌خواهد و نیازمند دلهایی است که برای طبقه محروم و آبادانی می‌تپد. جهادگر دست افراد محروم را می فشارد و آنها را برای زندگی و معاش بهتر آماده می‌سازد و در این مسیر چیزی جز رضای خدا و خشنودی امام زمان در اندیشه یک جهادگر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهادگرانی که با ایثار و بدون هیچ چشمداشتی، پا به عرصه می‌گذارند و هنگامی که با این مدار پیش می‌روند، چه معامله‌ای شیرین‌تر از اینکه با خدا معامله شود.

شهرستان داراب نیز مانند نقاط دیگر استان فارس، مزین به فعالیت گروه‌های جهادی است که یکی از آنها گروه خادمیاران رضوی می‌باشد.

این گروه متشکل از ۱۶۰ نفر از افراد ساکن در جنت‌شهر داراب معروف به رضویون است که عمده فعالیت آنها در زمینه عمرانی رقم خورده است.

آنها که ابتدا ۱۵ نفر از خادمیاران‌رضوی بودند که اکنون به ۱۶۰ نفر ارتقاء یافته و هر جا توانستند دست مظلوم و محروم را گرفته و سقف و سرپناهی برای آنها احداث کرده‌اند.

رضویون داراب، دیر زمانی نیست که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما در همین زمان اندک، فعالیتی پربار در قالب ۵۴ مورد احداث منزل روستایی، ۳۵۰ مورد بازدید همچنین اهدای ۳۰ هزار بلوک جهت احداث ساختمان در نقاط محروم داشته‌اند.

رسیدگی به ۴۰ خانوار نیازمند در قالب کمک‌های مومنانه و معیشتی همچنین برپایی کلاسهای عقیدتی و آموزشی بخش دیگری از فعالیتهای این گروه جهادی می‌باشد.

در کنار آن ایجاد صندوق قرض‌الحسنه جهادی برای فقرا همچنین کارگاه کارآفرینی از دیگر فعالیت‌های گروه خادمیاران رضوی است. یکی از ویژگی های متفاوت و شاخص این گروه، حضور گسترده نوجوانان و جوانان و جذب بیش از پیش نوجوانان علاقه مند در این گروه است.

گروه رضویون با برخی از گروه‌های جهادی در سطح استان نظیر شهرستان‌های فسا و جهرم همچنین خارج از استان در شهرستان تربت جام تعامل و تبادل نظر داشته و به ارائه تجربیات می‌پردازند.

آنها آستین همت بالا زد تا هر کجا محرومیتی مشاهده می کنند، به کمک آن بشتابند و دست یاری‌شان، امیدبخش نیازمندان باشد.

سرپرست گروه خادمیاران رضوی در گفتگو با خبرنگار فارس در داراب با اشاره به فعالیت‌ها و رویکرد گروه می‌گوید: گروه جهادی خادمیاران‌ رضوی در آبان ماه سال ۹۸، با فرمان آیت الله رئیسی که از مشهد به شهرستانها اعلام شد و در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب بود، تشکیل شد؛ ما در مسجد امام هادی، تشکیل جلسه داده و از آنجا همنوا شدیم که به کمک به فقرا بشتابیم، افرادی که در این جلسه بودند هر کس به فراخور حال خود فعالیتش را با این گروه شروع کرد.

محمدجواد امام ادامه می‌دهد: عمده فعالیت ما احداث مسکن محرومین است که شناسایی محرومان نیز توسط روحانیون مساجد، اعضای شوراهای روستایی و گروه تحقیق خادمیاران رضوی انجام می‌شود.

وی بیان می‌کند: تاکنون احداث منزل بیشتر برای زنان بی‌سرپرست و ایتام برنامه‌ریزی شده و با همکاری استادکاران امور عمرانی انجام شده است همچنین بیشتر اعضای گروه را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

مدیر گروه جهادی رضویون با اشاره به اینکه در ابتدا، شناسایی افراد و اجرای کار سخت بود اما پس از آن کار کم‌کم رونق گرفت، اضافه می‌کند: مدت زمان اندکی از فعالیت گروه می‌گذشت که با شیوع کرونا، با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش اجاره‌بها مواجه شدیم و بیشتر گروه هدف ما که با افزایش قیمت زمین و مصالح مواجه شده بودند، به ما اعلام می‌کردند و افرادی که زمین داشتند اما هزینه ساخت و ساز را نداشتند در اولویت کار قرار دادیم تا اینکه پس از مدتی دستگاه بلوک‌زنی اجاره کرده و برای تامین امتیاز آب و برق به سپاه مراجعه نمودیم که سپاه نیز همکاری لازم را با ما داشت.

امام خاطرنشان می‌کند: به تدریج اقبال عمومی افزایش یافت و دستهایی از گوشه و کنار به ما کمک کردند همچنین دستگاه تیرچه‌زنی و کارگاه موزیک موزائیک‌زنی راه‌اندازی کردیم که این کارگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع تحت عنوان سایت امداد محرومین از سوی سپاه در میدان شهید عارف داراب در اختیار گروه قرار گرفت.

وی اظهار می‌دارد: این سایت متشکل از  انبار سیمان، کارگاه تجهیزات و بتن‌ریزی،  نمازخانه، استراحتگاه و مخزن ۲۰ هزار لیتری آب است که امور عمرانی در آنجا پایه‌ریزی می‌شود.

امام می‌گوید: استادکاران ما ۱۲ نفر هستند که در زمینه امور مختلف نظیر سفت‌کاری، سرامیک‌کاری، لوله‌کشی، برق‌کشی در کنار ۲ مهندس عمران جهت نقشه‌کشی و نظارت فعالیت دارند.

صندوق قرض‌الحسنه جهادی از دیگر فعالیتهای گروه رضویون است که مدیر این گروه در تشریح آن اظهار می‌دارد:  این صندوق برای نیازمندان راه‌اندازی شده که وام با ۲ درصد کارمزد را بدون چک و ضامن به آنها ارائه می‌دهد، میزان این وام از یک تا ۵ میلیون متغیر است که متقاضیان، ماهیانه حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به عنوان قسط به صندوق پرداخت می‌کنند.

وی می‌گوید: از آنجا که بیشتر اعضای گروه را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، ۲ تیم ورزشی فوتسال و فوتبال برای اعضا تشکیل داده‌ایم همچنین برنامه‌هایی جهت کارآفرینی شامل پرورش زنبورعسل، مرغداری، فضای سبز و آموزش کارآفرینی نیز در نظر داریم که در سایت امداد محرومین ایجاد می‌شود.

وی بیان می‌نماید: هنگامی که کار برای رضای خدا باشد و نفس پاک امام زمان و رهبر انقلاب پشتیبان آن شود، قطعاً دعای خانواده‌های مستضعف را به دنبال دارد و کار به خوبی پیش می‌رود.

امام خاطرنشان می‌کند: کمبودها و هزینه‌های جاری را یا از درآمد شخصی تامین کرده یا اینکه از محلی کمک می‌رسد هر چند که انتظار داریم ادارات یا فرمانداری، با ما همکاری کرده و از کارگاه‌های شن و ماسه و کارخانه سیمان داراب، امکانات و مصالح ساختمانی در اختیار گروه قرار دهند و ما هم سعی می‌کنیم بخشی از هزینه‌ها را جبران کنیم.

مدیر گروه رضویون بیان می‌کند: با برخی از گروه‌های جهادی استان در فساد و جهرم و گروهی از تربت جام، تبادل نظر و تجربه داریم و گروه تربت جام تاکنون چند بار از ما دعوت کردند که با آنها دیداری داشته باشیم اما به لحاظ بعد مسافت تاکنون امکان سفر فراهم نشده است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوانان احداث منزل فعالیت عمرانی جنت شهر داراب خادمیاران رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی

احمد آخوندی سرپرست فرمانداری مهریز گفت: بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، ۹ منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.

وی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.

دهقانیزاده فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.

وی افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد