Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قدرت الله مهدیخانی روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران برگزار شد، افزود: مطابق معمول سال‌های قبل، ملخ‌های مراکشی به زمین‌های کشاورزی و باغی استان حمله کرده و به بخش عظیمی از اراضی باغی آسیب می‌زنند.

وی با اشاره به تهدید ملخ مراکشی در منطقه طارم،  اظهار داشت: اواخر سال گذشته با مساله ملخ‌های مراکشی در استان روبه رو شدیم که علاوه بر ما استان‌های گیلان و زنجان نیز با این مشکل مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیخانی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته، وضعیت بهتری داریم، افزود: سال گذشته، استان گیلان نیز همکاری خوبی برای مهار ملخ‌ها با قزوین داشت و ۱۱ هزار هکتار سمپاشی در استان قزوین صورت گرفت ولی امسال تاکنون ۱۸ هزار هکتار سمپاشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: منطقه طارم از نظر حمله ملخ‌ها وضعیت خوبی ندارد و بسیاری از روستاها درگیر این موضوع شده‌اند و  تاکنون سمپاشی بیش از ۹۵ درصد روستاهای این منطقه انجام شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: از ماه گذشته منطقه طارم با معضل پروانه دم قهوه‌ای رو به رو شده است اما منابع طبیعی استان این مشکل را طی سه روز گذشته اطلاع رسانی کردند در صورتی که اهمیت این موضوع کمتر از آتش‌سوزی نیست.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران استان طی سه روز گذشته از این مساله به دلیل درخواست استفاده از ظرفیت هواپیما مطلع شده است ولی استان امکان صدور مجوز استفاده از هواپیما جهت سمپاشی را ندارد و باید مجوز آن از طریق مراجع کشوری صادر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با تاکید بر اینکه هواپیمای خدمات ویژه که قادر به سمپاشی در منطقه باشد، نداریم، افزود: هم اکنون در منطقه علی آباد ۵۰۰ هکتار و در روستاهای حسن آباد، حسین آباد و کمر رود از مجموع هشت هزار هکتار ۷۰۰ هکتار به این آفت آلوده شده است و در صورت سمپاشی سریع می‌توان مقدار زیادی از آن را کنترل کرد.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی و مدت زمان کم بعید به نظر می‌رسد که بتوانیم هشت هزار هکتار جنگل را سمپاشی کنیم و باید در این امر چاره‌اندیشی کرد.

برچسب‌ها کشاورزی مدیریت بحران استان قزوین استانداری قزوین ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی مدیریت بحران استان قزوین کشاورزی مدیریت بحران استان قزوین استانداری قزوین ملخ صحرایی اخبار کنکور مدیریت بحران هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین