Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:43:26 GMT

۴۱۵۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۹۷۲۳

۴۱۵۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جان باختند

به گزارش دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۴۷ هزار و ۴۵۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۴۵ هزار و ۶۰۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۵ هزار و ۳۰۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۵۹ هزار و ۲۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۱۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۲۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۲۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ را از ابتدای شیوع بیماری تا کنون چهار هزار و ۱۵۱ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۳۳ هزار و ۲۴۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از مجموع بیماران شناسایی شده، ۱۱۴ هزار و ۵۵۰ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون ۸ هزار و ۱۶۸ مورد؛ مرودشت ۶ هزار و ۴۹۸ مورد؛ ممسنی پنج هزار و ۳۱۱ مورد؛ داراب ۴ هزار و ۸۰۹ مورد؛ فیروزآباد ۴ هزار و ۲۵۴ مورد؛ کوه چنار ۳ هزار و ۵۸۵ مورد؛ آباده ۳ هزار و ۴۳۵ مورد؛ کوار ۳ هزار و ۹۵ مورد؛ استهبان دو هزار و ۹۴۶ مورد؛ سپیدان دو هزار و ۶۷۱ مورد؛ اقلید دو هزار و ۶۶۵ مورد؛ لامرد دو هزار و ۵۴۸ مورد؛ نی ریز دو هزار و ۳۹۹ مورد؛ زرین دشت دو هزار و ۲۶۸ مورد؛ فراشبند دو هزار و ۲۰۹ مورد؛ قیر وکارزین دو هزار و ۱۶۲ مورد؛ رستم دو هزار و ۱۰۹ مورد؛ ارسنجان هزار و ۹۸۷ مورد؛ زرقان هزار و ۸۵۵ مورد؛ خرم بید هزار و ۷۲۶ مورد؛ پاسارگاد هزار و ۶۲۳ مورد؛ خرامه هزار و ۶۱۵ مورد؛ مُهر هزار و ۳۵۱ مورد؛ بوانات هزار و ۶۶ مورد؛ سروستان هزار و ۱۹ مورد را به خود اختصاص داده است.

دکتر همتی تصریح کرد: بختگان با ۹۹۰ مورد؛ بیضا ۹۴۶ مورد و سرچهان ۵۷۴ مورد دیگر موارد ابتلاء در استان و دیگر آمار موارد ابتلاء در استان فارس نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بوده است.

او با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در این ایام توصیه کرد تا مراسم شب قدر را به صورت مجازی در خانه و با استفاده از برنامه‌های تلویزیونی برگزار کرده و یادآور شد: در غیر این صورت، توصیه می‌شود در آئین‌های برگزار شده بیشتر از دو ساعت در مراسم حضور نداشته باشند و در فضای باز با رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر، با استفاده مداوم از ماسک حضور یابند و همچنین برای حفظ سلامت و اطرافیان، از خوردن و آشامیدن و پخش مواد خوراکی در این آئین بپرهیزند.

کد خبر 5205151

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا شب قدر کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر شب های قدر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ گرگان اردبیل عکس استانها بارش باران سیلاب شناسایی شده دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد