Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:16:25 GMT

سفر به کرمانشاه در تعطیلات عید فطر ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۹۷۹۱

سفر به کرمانشاه در تعطیلات عید فطر ممنوع است

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به وضعیت شکننده کرونا در استان گفت : این احتمال هست که هر آن با اوج گیری دوباره بیماری مواجه شویم، بنابراین همه باید هوشیار بوده و دستورالعمل های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به تعطیلات پیش روی عید فطر اشاره کرد و گفت : در این تعطیلات برخی افراد اقدام به سفر رفتن می‌کنند که در شرایط فعلی کرونا می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

خوش اقبال افزود: سفر رفتن در این شرایط می‌تواند موجب اوج گیری دوباره کرونا شود، در همین راستا باید اقدامات لازم برای پیشگیری از این سفر‌ها صورت گیرد.

او افزود: در همین زمینه همه باید پای کار آمده و رسانه‌ها و بویژه صدا و سیما در این زمینه حساسیت‌زایی کرده و درخصوص خطرات این سفر‌ها هشدار دهند.

خوش اقبال ادامه داد: از هم اکنون اعلام می‌کنیم کرمانشاه آماده پذیرش هیچ مسافری در تعطیلات عید فطر را ندارد و از تمام افرادی که قصد سفر به این استان را دارند می‌خواهیم به کرمانشاه نیایند.

پیگیری مجوز‌هایی که سفر به استان را ممنوع اعلام کند

مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان با اشاره به تعطیلات پیش روی عید فطر گفت: اگر در این زمینه غفلتی صورت گیرد و مردم به مسافرت بروند، دوباره گرفتار می‌شویم.

او افزود: از هم اکنون باید پیگیر مجوز‌هایی باشیم که سفر به استان را ممنوع اعلام کند و از طرفی هم باید رسانه‌ها پای کار آمده و هشدار‌های لازم را به مردم بدهند.

بهرام نژاد با اشاره به شلوغی خیابان‌ها در ساعات بعدازظهر، از خودرو‌های آتشنشانی که کار هشداردهی و اعلام خطر کرونا را برعهده دارند خواست تا در ساعات اوج شلوغی تردد کرده وهشدار‌های لازم را به مردم بدهند.

این مسئول گفت: وضعیت کرونا به شدت وابسته به رفتار مردم است و اگر مردم باز بی توجه شوند دوباره گرفتار می‌شویم. خطرات کرونا باید مرتبا برای مردم تکرار شود.

او به مدیریت خوب استان در بحث کنترل کرونا در موج چهارم اشاره کرد و افزود: پیک این موج را پشت سرگذاشتیم. خوشبختانه وضعیت ما در شرایط پیک هم نسبت به بسیاری استان‌ها مناسب‌تر بود و همین امر باعث شده جزو استان‌های اول کشور در بحث مدیریت کرونا باشیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!