Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-06@19:25:06 GMT

فدراسیون فوتبال باید ساختمان ها را از شستا پس بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۹۸۶۳

در فوتبال ایران مدیران می آیند، دیوارهای این فوتبال را خراب می کنند و بدون پرداخت خسارتی می روند، البته نه برای همیشه، همین مدیران وقتی به قولی آب از آسیاب می افتد، دوباره بر می گردند و از آن قراردادهای محکم شان (!) می بندند تا دوباره ضربه محکمی به فوتبال نحیف ایران وارد کنند

شرکت شستا به دلیل بدهی دو میلیون یورویی فدراسیون فوتبال، ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را به مالکیت خود درآورد! 

به گزارش طرفداری، مدیر امور حقوقی شستا طوری می گوید ما هیچ گونه دعوایی علیه پرسپولیس نداریم که انگار قضیه سند خوردن سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شستا، دروغ است اما شستا با همین شیوه جالب «دعوا نداریم، دعوا نداریم» حالا صاحب ساختمان فدراسیون فوتبال و نیمی از ساختمان پرسپولیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شستا با استراتژی دعوا نداریم، طلبش را از فوتبال گرفت

بیایید به 25 بهمن ماه 1399 برگردیم، جایی که در اوج کشمکش بین شرکت شستا و فدراسیون فوتبال، یک مصاحبه همه را سورپرایز کرد، جایی که محمد رضوانی‌ فر، مدیرعامل شرکت شستا اعلام کرد:

 دو میلیون یورویی که بابت قرارداد ویلموتس به فوتبال قرض داده بودیم را از فدراسیون فوتبال به نرخ روز پس گرفتیم.

ابتدا همه اهالی فوتبال شوکه شدند، فوتبال ورشکسته ایران این همه پول را از کجا آورده؟ 2 میلیون یورو وسط این همه مشکل؟ شاید هم فدراسیون این کلاه به آن کلاه کرده (برای پرداخت قرض قبلی، پول دیگری را قرض گرفته است)

حالا 81 روز یا بهتر است بگوییم چیزی حدود 3 ماه از آن مصاحبه می گذرد و اکنون متوجه حرف های مدیرعامل شستا شدیم، بله شستا طلبش را به نرخ روز از فدراسیون گرفت، یا بهتر است بگوییم برای گرفتن طلبش ساختمان فدراسیون را به اضافه سه دانگ از باشگاه پرسپولیس گرفت! حالا هم منظور مدیر حقوقی شستا این است که ما با پرسپولیس دعوا نداریم، فقط طلب مان را از فدراسیون گرفتیم و این که بخشی از طلب ما نصف ساختمان باشگاه پرسپولیس است، مشکل شستا نیست!

فدراسیون صورت مساله را پاک کرده بود!

حالا متوجه آرامش آقایان فدراسیون نشین و سکوت آن ها در تمام این مدت می شویم، آن ها طلب شستا را به روش خودشان پرداخت کردند! در روزهایی که مسئولان فدراسیون خوش باورانه تصور می کردند می توانند پولی که به یورو از شستا گرفته اند را به ریال پس بدهند، شستا بی سر و صدا در حال تصاحب اموال فدراسیون فوتبال بود. همان روز که وکیل شستا برگه مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال را به دیوار ساختمان زد و به کارمندان فدراسیون دستور داده شد بلافاصله این برگه را از جلوی چشم ارباب رجوع بردارند، فدراسیون باید به جای پاک کردن صورت مساله، دنبال حل مساله می رفت. آنهایی که ان روز دستور دادند برگه مزایده در جا از جلوی چشم خبرنگاران برداشته شود، حالا با حکم صادره چه می کنند؟ این را چگونه می خواهند مخفی نگه دارند.

این خبر در تاریخ 9 دی ماه سال گذشته در طرفداری منتشر شد؛

ساختمان خیابان سئول فدای سر مارک ویلموتس؛ حکم مزایده مقر فدراسیون فوتبال صادر شد

خبرنگارانی که امروز مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال تجمع کرده بودند، شاهد اتفاق غیر منتظره ای بودند.

به گزارش طرفداری، خبرنگاران حاضر در کوچه مقر فدراسیون فوتبال ادعا می کنند امروز وکیلی که خود را نماینده قانونی شستا معرفی می کرد یک برگه مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال را به دیوار این ساختمان چسباند اگر چه کارمندان فدراسیون بلافاصله این برگه را از روی دیوار برداشتند تا مقابل چشم خبرنگاران و ارباب رجوع نباشد اما به گفته این وکیل، دادگاه در پی شکایت شستا حکم مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال را صادر کرده است.

فدراسیون که برای پرداخت مطالبات ویلموتس از شستا قرض گرفته بود به دلیل مشکلات مالی هنوز موفق به پرداخت بدهی خود نشده و شستا هم طبق قانون می خواهد ساختمان فدراسیون را که در زمان دادکان خریداری شده بود، به فروش برساند. فدراسیون برای رهایی از این بن بست باید هر چه سریع تر بدهی اش به شستا را بپردازد.

دادکان چی فکر می کرد، چی شد؟

محمد دادکان در زمان ریاست خود در فدراسیون فوتبال، سه ساختمان خرید؛ یکی برای فدراسیون، یکی برای باشگاه استقلال و دیگری هم برای باشگاه پرسپولیس.

دادکان آن زمان به دلیل اینکه سرخابی ها بدهی زیادی داشتند و ممکن بود هر فردی به جای طلب خود خواهان گرفتن ساختمان باشد، ساختمان باشگاه های استقلال و پرسپولیس را هم به اسم فدراسیون زد ولی کاش این اتفاق هرگز رخ نمی داد. سال ها بعد چه کسی فکر می کرد ورق بچرخد و این فدراسیون باشد که در منجلاب بدهی ها فرو رفته و برای تسویه آن مجبور شود ساختمان خودش را که هیچ، نیمی از ساختمان پرسپولیس را هم دو دستی تقدیم شستا کند. 

روزی که مارک ویلموتس وارد فوتبال ایران شد و مدیران مدعی بودند با درس گرفتن (!) از قرارداد کارلوس کی روش با مرد بلژیکی قرارداد محکمی (!) بسته اند، شاید کمتر کسی فکر می کرد میراثی که سال ها قبل از سوی محمد دادکان بنا شده بود، یکی یکی فرو بریزد.

حالا نیمی از آن میراث رفته و کسی بازخواست نشده، در فوتبال ایران مدیران می آیند، دیوارهای این فوتبال را خراب می کنند و بدون پرداخت خسارتی می روند، البته نه برای همیشه، همین مدیران وقتی به قولی آب از آسیاب می افتد، دوباره بر می گردند و از آن قراردادهای محکمشان (!) می بندند تا دوباره ضربه محکمی به فوتبال نحیف ایران وارد کنند.

چشم امید فوتبال به حکم دیوانعالی کشور

البته امروز صفی الله فغانپور، مسئول حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال مدعی شد این کار شرکت شستا غیر قانونی بوده و هنوز جای امیدواری هست. مدیران فدراسیون باید از همین حالا با پیگیری این موضوع دوباره ساختمان فدراسیون و پرسپولیس را به آغوش فوتبال برگردانند. شاید این کمترین کاری باشد که آن ها باید انجام دهند! فدراسیون فوتبال باید مسیری که فغانپور نشان داده را پیگیری کند و از قوه قضاییه بخواهد حکم را برگرداند. فوتبال باید بدهی اش به شستا را بپردازد اما نه این که قیمت این بدهی و خسارت ناشی از آن تقدیم دو دستی ساختمان فدراسیون و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به شستا باشد!

به گفته فغانپور، قاضی نباید روی یک برگ چک که فقط امضای خزانه دار فدراسیون فوتبال را داشته، حکم توقیف اموال صادر می کرد. فدراسیون فوتبال باید از رییس قوه قضاییه درخواست کند دستور رسیدگی مجدد برای این پرونده صادر شود. هیچ بعید نیست دیوانعالی کشور این حکم را رد کند.

اخبار داغ 

ریحانه پارسا در آغوش مرد نامرئی! / کراش جدیدش کیست؟! + عکس برترین های قرن مهدی حاج محمد: قلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ است؛ اواخر دهه 40 رایکوف فوتبال ایران را بیدار کرد وریا غفوری: منتقدین من شبیه ربات هستند نه آدم! / از لحاظ امکانات خیلی عقب هستیم رقم قرارداد سرمربی جدید الهلال؛ 13 میلیارد تومان برای 2 ماه! رییس سابق بنفیکا: از بازی‌ های بعدی پیراهن پورتو را تن داور کنید! 11 برد، 1 تساوی و بدون باخت؛ منچسترسیتی با اقتدار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ساختمان باشگاه پرسپولیس ساختمان فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال فوتبال ایران دعوا نداریم شرکت شستا سه دانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار دو مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان برای ادای پاره‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

 بعد از حواشی بازی پرسپولیس -سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر که روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، واکنش‌های رسانه‌ای بسیار زیادی در این مورد صورت گرفت. همین موضوع عاملی شد تا کمیته انضباطی مدیران بخش مرتبط با رسانه دو تیم را احضار کند.

دیگر خبرها

  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • حکم فدراسیون در مورد هوادار جنجالی سپاهان!
  • احضار دو مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی