Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:47:15 GMT

دستیار بن‌لادن: القاعده روز به روز ضعیف تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۰۲۲۳

دستیار بن‌لادن: القاعده روز به روز ضعیف تر می‌شود

به‌ گزارش ایرنا، منابع خبری در پاکستان روز چهارشنبه این اظهارات را به نقل از «محمد امین الحق» اعلام کردند، شخصی که زمانی دستیار نزدیک بن لادن بوده و اکنون  در ‌کمیسیون امور زندانیان این گروه در افغانستان فعالیت می‌کند.

امین الحق طی مصاحبه مکتوبی با خبرنگار نشریه ژاپنی «نیکی آسیا» در پاکستان افزود: القاعده روز به روز ضعیف شده و این روند از سال‌ ۲۰۱۱ با مرگ بن لادن در عملیات آمریکا در خاک پاکستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظها داشت: پس از کشته شدن رهبر القاعده که ۱۰ سال از آن ماجرا سپری می‌شود، این گروه ضربه جدی خورد و قادر به انجام فعالیت منظم نیز نبود زیرا بن لادن جایگاه قوی میان سایر سرکرده‌های القاعده و گروه طالبان داشت.

احمد امین الحق که در جریان مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه با دستور کار آزادی هزاران نفر از زندانیان طالبان در افغانستان حضور داشت، افزود: همه رهبران دیگر القاعده آمده بودند و آنها مشهور نبودند و نتوانستند برای این گروه هیچ فضایی برای جولان دادن در عراق یا سوریه ایجاد کنند و این وضعیت باعث شد که القاعده روز به روز ضعیف شود.

وی اظهار داشت: بسیاری دیگر از اعضای القاعده در زمان تصدی برهان الدین ربانی در افغانستان تابعیت این‌ کشور را بدست آوردند و آنها اکنون خود را تبعه افغانستان می نامند.

امین الحق که در زمان حکومت طالبان چندین مسئولیت در استان ننگرهار در شرق افغانستان هم‌ مرز با پاکستان برعهده داشت، افزود: القاعده مانند دیگر گروه ها وضعیت فعلی را تحت نظر دارد، اگر رهبران گروه فکر کنند که سکوت  بهترین نتیجه را می‌دهد، سکوت خواهند کرد اما اگر نقش فعال را برای آنها سودمند بدانند، دوباره ظاهر می شوند.

بن‌لادن، طراح حملات تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ آمریکا، گفته می‌شود روز دوم ماه مه سال ۲۰۱۱  بدست نیروهای ویژه ارتش آمریکا در پاکستان کشته شد.

رییس جمهوری سابق آمریکا اواخر آبانماه ۹۹ در سری کتاب خاطراتش به ماجرای قتل بن لادن به دست نیروهای آمریکایی پرداخت و نوشت، به زعم همکاری‌های قابل قبول اسلام‌آباد برای مقابله با تروریسم، بدون اطلاع دولت پاکستان اقدام به قتل سرکرده القاعده کردیم.

"عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان تیرماه سال گذشته در مجلس این کشور به عملیات یکجانبه آمریکا در خاک پاکستان برای کشتن اسامه بن لادن اشاره کرد و  گفت: ما در آن زمان متحد آمریکایی‌ها در جنگ علیه تروریسم بودیم اما آنان بدون هماهنگی دست به علملیات در پاکستان زدند و اسامه بن لادن را کشتند. 

برچسب‌ها پاکستان افغانستان القاعده ایالات متحده آمریکا اسامه بن لادن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان القاعده پاکستان افغانستان القاعده ایالات متحده آمریکا اسامه بن لادن اخبار کنکور بن لادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است