Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، فریدون جعفری مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات و دبیر کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی سامانه جامع پاسخ‌گویی به شکایات و دریافت گزارشات در وب‌سایت این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت علوم در راستای اجرای دولت الکترونیک و روان‌سازی امور اداری، بالاخص ارتقای سطح شفافیت و امکان رهگیری و رصد دقیق شکایات به عمل آمده در این وزارت و کاهش میانگین زمان پاسخ‌گویی به شکایات و ارائه مستندات مرتبط با شکایات (به صورت ایجابی یا سلبی) پس از حدود یک سال فراهم‌سازی مقدمات و شرایط ایجاد سامانه تمام الکترونیکی دریافت و پاسخ‌گویی به شکایات به نحوی که با اتوماسیون اداری وزارت و شبکه دولت هماهنگ باشد، اقدام به طراحی سامانه جامع پاسخگویی به شکایات و دریافت گزارش تخلفات و سوء مدیریت‌ها و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات آموزشی و پژوهشی کرده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در صفحه اصلی سایت این وزارت بارگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری، تمام درخواست‌ها و شکایات فقط از طریق سامانه مذکور قابل دریافت بوده و با توجه به لینک شدن این سامانه با سامانه اتوماسیون اداری وزارت علوم و قابلیت پیگیری برخط شکایات و گزارش‌ها و بالاخص با توجه به شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و منع آمدوشد در ادارات، از تاریخ ذکر شده، دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات این وزارت از پذیرش شکایات و اعلام تخلف و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات پژوهشی و علمی به صورت فیزیکی و کاغذی امتناع کرده و موارد فوق صرفاً از طریق سامانه پاسخ‌گویی به شکایات به آدرس الکترونیکی erp.msrt.ir که در صفحه اصلی سایت وزارت علوم نیز درج شده است، قابل دریافت و پیگیری خواهد بود.

برای سهولت دسترسی مراجعین به سامانه در سراسر کشور، مراتب درج لینک سامانه در صفحه اصلی تمام دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور و جامع علمی و کاربردی طی نامه رسمی به همه دانشگاه‌ها و موسسات زیر مجموعه وزارت عتف ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پاسخگویی به شکایات پاسخگویی به شکایات وزارت علوم فریدون جعفری وزارت علوم تحقیقات و فناوری پاسخ گویی به شکایات گویی به شکایات وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

سازمان اداری و استخدامی به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی از قبیل امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس قانون ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با دهنده و گیرنده هدیه برخورد قضایی می شود و مدیران و سرپرستان کارمندان نیز موظف به نظارت و پاسخگویی هستند.

به گزارش ایسنا، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • هشدار به کارمندان؛ حقوق بگیران حق دریافت هدیه ندارند!
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد