Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:26:46 GMT

قدس الگویی برای مبارزه با ظلم و تجاوز است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۰۵۸۹

قدس الگویی برای مبارزه با ظلم و تجاوز است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین اکبری معاون فرهنگی سپاه قدس، ظهر امروز در همایش مکتب حاج قاسم، مقاومت فلسطین، بیداری اسلامی در فضای مجازی با اشاره به تاثیر مکتب شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و قدس شریف بیان کرد: یکی از شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی در حوزه قدرت سخت، دفاع مقدس به جای جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جنگ اگر حتی پیروزی داشته باشد در درون آن شکست، هزینه و خسارت است افزود: دفاع مقدس در همه زمینه‌ها پیروزی در پی دارد، چون مجاهدت در راه خداوند متعال، دفاع و ایثار است و در این راستا جنگ ۲ سر باخت و دفاع مقدس ۲ سر پیروزی است.

معاون فرهنگی سپاه قدس، جهاد و شهادت را الگوی حکومت اسلامی و ولایت فقیه دانست و بیان کرد: استقلال، مقاومت و حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان از شاخص‌های قدرت نرم مکتب حاج قاسم سلیمانی در حوزه ارزش‌ها است.

اکبری با بیان اینکه نگاه شهید سلیمانی به مسجد به عنوان یک قرارگاه فرهنگی و مدیریت جهادی در حوزه اقدامات و عمل از دیگر شاخص‌های قدرت مکتب حاج قاسم سلیمانی است بیان کرد: در مکتب حاج قاسم سلیمانی دفاع مقدس بر جنگ سخت، مقدم است.

اوافزود: در حوزه دیپلماسی مقاومت، سلطه‌ستیزی، حمایت از مقاومت، اقدامات بشر دوستانه و دفاع از شاخص‌های قدرت نرم مکتب شهید سلیمانی است.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی فلسفه تشکیل نیروی قدس را رفع تهدید‌ها علیه جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: قدس به یک قدرت در جهان اسلام تبدیل شده و الگویی برای مبارزه با ظلم و تجاوز است.

اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی خیلی از ارزش‌ها را احیا کرد افزود: ۸ سال دفاع مقدس ارزش‌های عاشورا و کربلا، شهادت، جهاد، تبعیت از ولایت فقیه، ایثار و فداکاری را احیا کرد.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی با دفاع مقدس و حضور مقتدرانه در حوزه بین‌المللی توانست قدرت خود را تثبیت کند بیان کرد: انقلاب اسلامی اقتدار مسلمانان، و دفاع از قدس و فلسطین را احیا و موضوع فلسطین از نقطه دفاع و مذاکره پس از ۷۰ سال به حرکت مقاومت تبدیل شد.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه در فلسطین دیپلماسی و مذاکره به تنهایی جواب نداده است گفت: در این راستا مقاومت توانست جواب دهد و تعیین کننده شود؛ در شرایط کنونی دنیا باید دیپلماسی به نوعی یک پیوست حرکت مقاومت باشد.

اکبری افزود: آنچه که سبب شد مذاکره ۵+۱ انجام شود اقتدار ایران در حوزه مقاومت است و در دنیا کسی که قدرت دارد از حقوق بین‌الملل برخوردار است.

او بیان کرد: اگر مقاومت در عرصه بین‌المللی اقتدار نداشته باشد دیپلماسی نمی‌تواند حقوق بین‌المللی را به درستی محقق کند و در این عرصه حضور موثر داشته باشد.

معاون فرهنگی سپاه قدس مقاومت را به عنوان قدرت تعیین کننده در میدان دانست و  ادامه داد: مقاومت حداقل در ۳ دهه گذشته با محوریت انقلاب اسلامی و با مرکزیت اندیشه و مکتب امام راحل، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی توانسته خیلی از معادلات غیر ممکن را تغییر دهد و به فرصت تبدیل کند.

اکبری با اشاره به موفقیت نیروی مقاومت قدس و جبهه مقاومت عنوان کرد: رژیم صهیونیستی تا دیروز کشور‌های مختلف از جمله عراق، سوریه، سودان و هر نقطه‌ای را مورد تهدید قرار می‌داد و کسی جرئت مقابله نداشت و بیش از ۱۰۰ قطعنامه بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی صادر شد و اجازه داده نشد هیچکدام اجرا شود، چون آمریکا همه آن‌ها را وتو کرد.

او با اشاره به اقتدار و عزت روز افزون جبهه مقاومت بیان کرد: امروز حماس به تنهایی در جنگ ۲۲ روزه توانست اسرائیل را شکست دهد و در آخرین جنگ حماس که با موشک‌ها به سمت صهیونیست‌ها حمله کرد و توانست گنبد آهنین را بر هم بریزد و تحمل اسرائیل به ۲ روز کاهش یافت.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی اسرائیل غاصب را به شدت آسیب‌پذیر دانست و تاکید کرد: اگر دیروز رژیم صهیونیستی در یک دژ به ظاهر محکم ظلم می‌کرد امروز در یک ساختمان شیشه‌ای قرار دارد و به شدت در درون، منطقه و حوزه بین‌الملل آسیب‌پذیر شده است.

اکبری با بیان اینکه روز جهانی قدس به قدرت بزرگ بین‌المللی تبدیل شده است گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۱۰۰ کشور دنیا مراسم روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برپا کردند که این امر نشان می‌دهد فطرت انسان‌ها در دنیا همچنان در دفاع از مظلومیت، عدالت، مقابله با اشغالگری و ظلم بیدار است و فلسطین شاخص حقوق بشر، انسانیت، فطرت‌های بیدار و اسلام راستین است.

او افزود: انقلاب اسلامی توانست با مقاومت، ایستادگی و تدبیر اقتدار خود را به نمایش بگذارد که همه این‌ها مدیون اراده عاشورایی امام راحل، مقام معظم رهبری و تدابیر شهید سلیمانی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهان اسلام دفاع مقدس شهید سلیمانی سپاه قدس جبهه مقاومت انقلاب اسلامی بیداری اسلامی مکتب حاج قاسم شهید سلیمانی بین المللی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تحویل جنگنده‌های سوخو 35 به ایران که سطح بازدارندگی و توان دفاعی ایران را به شدت ارتقاء می‌بخشد، موضوعی است که روس‌ها از آن به شکل علنی دفاع می‌کند. در همین زمینه دفاعیات کارشناس روس در شبکه سعودی الحدث را می‌بینید که تمام قد از تحویل این جنگنده‌های مدرن به ایران دفاع می‌کند و درباره مباحث مطرح شده درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌پرسد که چرا کسی درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل، پاکستان و هند چیزی نمی‌گوید؟ این ویدیوی فوق العاده را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند