Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هجمه کرونا دنیا را بعد از یکم قرن دچار گرفتاری کرده است. ساختار جهانی بهداشت از نظر فنی و حمایتی مناسب نبود و این نشست در منطقه مدیترانه شرقی با هدف چگونگی مقابله با هر نوع اپیدمی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی تنها گزینه پیوند بین کشور‌ها در حوزه سلامت است و باید حمایت شود.

نمکی بیان کرد: موج چهارم با ویروس انگلیسی با همت مدافعان سلامت، مردم و لطف خداوند، سرتعظیم فرود آورد به طوریکه در برخی از مناطق توقف ابتلا و در برخی استان‌ها شاهد روند نزولی این پیک هستیم. 

وزیر بهداشت ادامه داد: متاسفانه در برخی از استان‌ها، جهش‌های جدید ویروس آفریقای جنوبی از سه مورد به پنج مورد قطعی و موارد مشکوک به ۳۰ مورد در هرمزگان رسیده است.

او افزود: در مناطقی مانند فارس، بوشهر و خوزستان اگر مردم رعایت  نکنند با شیوع ویروس آفریقای جنوبی، مشکلات عدیده‌ای را خواهیم داشت. در استان قم سه مورد تایید شده کرونای هندی شناسایی شده که البته بیماریابی به خوبی انجام می‌شود.

نمکی گفت: در استان آذربایجان غربی در ماکو ما ده مورد ابتلا به یک نوع ویروس جهش یافته جدید هیبرید، هندی کالیفرنیایی شناسایی کرده‌ایم. این نوع ویروس هم در یزد در کارخانه‌ای شناسایی شده که تمام این افراد در قرنطینه هستند، ویروس از نوع هیبرید هندی کالیفرنیایی است.

نمکی بیان کرد: موارد مشکوکی از ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی با هندی در شهر‌های آشتیان، ورامین و تهران آزمایش شده که پس از بررسی خوشبختانه هیچ موتاسیون آفریقای جنوبی و هندی در این موارد دیده و محرز نشده است. اگر دچار ویروس کرونای آفریقایی وهندی شویم و در تمام کشور منتشر شود، دیگر کار خیلی سخت خواهد شد.

او افزود: با رعایت ۵۰ تا ۶۰ درصدی دستورالعمل‌ها ما وضعیت خوبی نخواهیم داشت، واریانت‌های جدید بسیار چموش بوده و اگر در منطقه‌ای شعله ور شود، ما دچار گرفتاری بدی خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونای انگلیسی آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم نزولی شد

شواهد ناشن دهنده کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بر اساس بازدید میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت ارز بازار غیررسمی(آزاد) نسبت به پیش از تعطیلی‌ اخیر، کاهشی شده است.

بنا بر این گزارش میدانی، دلار  تا ساعت 14 امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت)، در بازار 60 هزار و 500 تومان قیمت خورده که البته خرید و فروش چندانی در بازار رخ نمی‌دهد و دلار با قیمت های پایین‌تر هم خریدار ندارد.

گفتنی است؛ اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار آزاد، منجر به کاهش نرخ ارز در این بازار شده است.

پایان پیام//

برچسب ها: ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAA

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • دلار باز هم نزولی شد
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم