Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:47:53 GMT

کشاورز بلژیکی کشورش را دو متر بزرگتر کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۰۹۱۸

کشاورز بلژیکی کشورش را دو متر بزرگتر کرد

آفتاب‌‌نیوز :

این کشاورز اهل روستای ارکلین در جنوب بلژیک چند روز پیش یک تخته سنگ با قدمت ۲۰۰ ساله را که علامت مرز میان کشورش با فرانسه بود جابجا کرد و ۲ متر و ۲۹ سانتی‌متر آن طرف‌تر گذاشت تا راه عبور تراکتورش باز شود، غافل از آن که با این کار مرز را به نفع بلژیک و به ضرر فرانسه جابجا کرده است.

چند روز پیش یک مورخ آماتور که در حال عبور از منطقه و مطالعه بود، متوجه شد که این قطعه سنگ ۱۵۰ کیلویی جابجا شده و کمی عقب‌تر در خاک فرانسه گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سنگ در سال ۱۸۱۹ یعنی پس از شکست ناپلئون بناپارت در جنگ واترلو برای تعیین مرز فرانسه با بلژیک که در آن زمان جزئی از خاک قلمرو پادشاهی هلند بود، قرار داده شد. واترلو آخرین جنگ ناپلئون بود.

مرز فرانسه و بلژیک که حدود ۶۲۰ کیلومتر امتداد دارد، به طور رسمی به موجب پیمان مرزی «کورتره» در سال ۱۸۲۰ ترسیم و ایجاد شد.

البته برخی از اهالی روستا بر خلاف روایت رسانه‌ای، می‌گویند که مرد کشاورز سنگ را از آن جهت جابجا کرده که به دنبال کشف گنج از روی نقشه‌ای قدیمی بوده است.

«داوید لاوو» شهردار ارکلین که شهر او نیز با این حرکت هم‌وطنش بزرگ‌تر شده، گفت که عامل این اقدام از نظر قانونی موظف است سنگ مرزی را سر جایش بگذارد زیرا این رویداد ممکن است «دردسر دیپلماتیک» ایجاد کند. وی گفت: «ما علاقه‌ای به گسترش شهر یا کشورمان نداریم. او بلژیک را بزرگتر و فرانسه را کوچکتر کرده است. این ایده خوبی نیست.»

آقای لاوو در گفتگو با شبکه یک تلویزیون فرانسه در همین زمینه به شوخی گفت: «من البته خوشحال شدم، شهر من بزرگتر شد. اما شهردار «بوزینی سور روک» موافقت نکرد.»

بوزینی سور روک شهر فرانسوی در سوی دیگر مرز ارکلین است.

کار مرد بلژیکی قاعدتا باید به تعقیب کیفری او بینجامد، اما لاوو در پاسخ به پرسشی در این مورد گفت: «اگر [کشاورز] حسن نیت نشان دهد، مشکلی نخواهد داشت، ما این مسئله را دوستانه حل خواهیم کرد.»

اگر کار به جاهای باریک بکشد و پای دستگاه قضایی به میان بیاید، قاعدتا موضوع به وزارت امور خارجه بلژیک ارجاع داده می‌شود و در آن صورت ممکن است مقامات بلژیک و فرانسه مجبور شوند کمیسیون مرزی دو کشور را دوباره فعال کرده و برای تعیین تکلیف خط مرزی گفتگو کنند. این کمیسیون از سال ۱۹۳۰ تاکنون جلسه‌ای نداشته است.

اورلی ولونک، شهردار بوزینی سور روک در این زمینه در گفتگو با یک رسانه محلی فرانسه گفت: «ما باید بتوانیم از ایجاد نزاع مرزی جدید جلوگیری کنیم.»

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرانسه بلژیک کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جذب بیمه‌شده جدید در این صندوق از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دولت است. در این مدت، یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید به عضویت این صندوق درآمدند.

بیت‌الله برقراری در دیدار با استاندار زنجان، بیان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده داشت، در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه مردم دارند، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

برقراری ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم. این در حالی است که با استقرار دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال براساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله اقدامات شاخص است.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه های اصلی مدیریت استان است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص‌های مرتبط به حوزه کار و تولید، رتبه‌های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، وی به گره‌گشایی از مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه با همراهی مسؤولان کشوری اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

در پایان این دیدار، از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی زنجان که سه فرزند دارند، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • بولونیا بند خرید 9 میلیون یورویی الکسیس سالماکرز از میلان را فعال می‌کند
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • کشاورز پارس‌آبادی ۳۰ میلیارد تومان را به صاحبش برگرداند
  • مطهری: گل محمدی بزرگتر و فنی‌ترین مربی ایران است
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند