Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به دلیل بارش‌های بهاری در ۳ روز آینده احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و وقوع صاعقه و برق گرفتگی وجود دارد و باید به هشدارها توجه شود.

قدس آنلاین: محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از بعد از ظهر امروز و همچنین فردا پنجشنبه در سواحل غربی خزر، کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و این شرایط در شمال غرب کشور نیز حاکم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در سه روز آینده خصوصا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان های قزوین، زنجان، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده در مناطق کوهستانی و مستعد وقوع صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست، همچنین در سواحل خزر ابرناکی وزش باد شمالی و بارش باران خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز پنجشنبه در همه استان هایی که نام برده شد، بارش خواهیم داشت همچنین در خراسان رضوی، و خراسان جنوبی بارش پیش بینی می شود و جمعه ۱۷ اردیبهشت بارش های بهاری به استان های فارس، کرمانشاه و کردستان نیز می‌رسد.

وی افزود: روز شنبه ۱۸ اردیبهشت دامنه بارش در دامنه ها و ارتفاعات البرز، شرق سواحل خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی شدت خواهد داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در استان هایی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

اصغری افزود: در این راستا توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته، خودداری شود.

وی بیان کرد: روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در نوار شرقی کشور، مناطقی از اصفهان، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های، قزوین، البرز و زنجان همچنین در غرب سواحل خزر و استان‌های همدان، قم و مرکزی در ساعات بعد از ظهر رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ۱۶ اردیبهشت قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۶ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارندگی سیل هشدار هواشناسی پیش بینی می شود رودخانه ها روز آینده مسیل ها وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام بارش شدید باران و رعد و برق در ایلام از پیش از ظهر امروز مطابق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان آغاز شد.

بارش شدید باران در استان ایلام در حالی آغاز شده که اداره کل هواشناسی استان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار زرد صادر کرده است.

از طرفی شرکت منطقه‌ای آب استان نیز هشدار داده است که در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و سدها اتراق نشود و مردم مراقب طغیان رودخانه‌ها باشند.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بیارندگی در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز ضمن هشدا به رانندگان استان گفت: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آبگرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان