Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حمزه‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بازار سرپوشیده تبریز سند باشکوه فرهنگ، هنر، تاریخ و اقتصاد آذربایجان است که با توجه به چنین جایگاهی، مرمت و سامان‌دهی این بنای تاریخی همواره در اولویت‌ کاری پایگاه جهانی بازار و اداره‌کل استان است.

وی با بیان اینکه مرمت بخش‌های در معرض آسیب و نیازمند استحکام‌بخشی بازار جهانی تبریز به‌طور مداوم در حال اجرا است، افزود: با توجه به اینکه یکی از طاق های واقع در تقاطع تیمچه مظفریه با بازار کاغذ فروشان دچار فرسودگی شده و نیازمند رسیدگی و استحکام‌بخشی بود، عملیات رفع خطر، برداشت دیوار فرسوده، سبک سازی و تعمیر طاق توسط گروه متخصصان و فنی میراث فرهنگی استان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه زاده همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در راسته مسجد مقبره و راسته بازار جدید نیز گفت: با توجه به نیاز عایق کاری گنبدهای واقع در راسته مسجد مقبره و راسته بازار جدید، حدود ۵۰۰ مترمربع از گنبدهای راسته های مذکور مورد عایق کاری قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، مجموعه مسقف بازار تبریز با یک کیلومتر مربع وسعت در ۲۵ شهریور ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۹۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۲۰۱۰ نیز این مجموعه با شماره ثبت ۱۳۴۶ به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

این بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود پنج هزار و ۵۰۰ باب حجره، مغازه و فروشگاه، ۴۰ گونه شغل، ۳۵ باب سرا، ۲۵ باب تیمچه، ۳۰ باب مسجد، ۲۰ باب راسته و راسته‌بازار، ۱۱ باب دالان، ۵ باب حمام و ۱۲ باب مدرسه به ‌عنوان اصلی ‌ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز و ایران شناخته می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری بازار تبریز آذربایجان شرقی مرمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری بازار تبریز آذربایجان شرقی گردشگری بازار تبریز آذربایجان شرقی مرمت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر تعریض جاده اوغلی و باند کندروی قوناخلارباغی توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات آسفالت‌ریزی معابر اصلی سطح حوزه استحفاظی، طبق برنامه‌ریزی مدون و با اهتمام ویژه عوامل معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز به صورت مستمر در سطح منطقه تداوم دارد.

وی افزود: در این راستا، عملیات توزیع ۳۰۰ تن آسفالت در مسیر تعریض جاده اوغلی توزیع می‌شود.

شهردار منطقه ۶ تبریز خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی و تعریض جاده اوغلی از سمت تبریز - مرند به طول ۳۰۰ متر از هر دو طرف آغاز شده است.

جان‌فشان نوبری با اشاره به عملیات آسفالت‌ریزی باند کندروی قوناخلارباغی، گفت: حدود ۵۰۰ تن آسفالت نیز در این مسیر توزیع خواهد شد.

کد خبر 748647

دیگر خبرها

  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه