Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@18:31:09 GMT

راهکارهایی برای کاهش اضطراب کودکان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۱۴۳۹

دکتر مریم پورآدینه اظهار کرد: در زمان استرس و اضطراب، بزرگسالان می توانند احساسات خود را کنترل و صبورانه عمل کنند اما کودکان معمولا در شرایط نا مطلوب دچار سردرگمی می شوند و بسیار وابسته به دیگران و بر طبق رفتار افراد پیرامون خود عمل می کنند.

وی با بیان اینکه برای کودکان پنهان و مدیریت کردن رفتار در زمان استرس و اضراب بسیار دشوار است، گفت: در شرایط حال حاضر، اقداماتی چون فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت فعالیت های خارج از خانه، تعطیلی مدارس و مهد های کودک، دوری از دوستان، بازی و ورزش، کودکان را در شرایطی پیچیده قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی و بالا رفتن سطح استرس و اضطراب در آن ها شود بنابراین لازم است ترس ها و نگرانی های آنها را از راه مناسبی کاهش داده و ذهن آنها را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر پورآدینه با اشاره به نقش والدین در کاهش استرس کودکان گفت: زمانی که کودکان دچار استرس می شوند، پاسخ های متفاوتی مانند جیغ زدن، پنهان شدن، غمگین شدن، خشمگین شدن و غیره از خود نشان می دهند و برای کمک به آنها در مقابله با این پاسخ ها، مهم است از احساسات آنها آگاه باشیم و برای آنها فعالیت های مختلفی در نظر بگیریم.

وی در مورد مدیریت ترس، نگرانی، ناراحتی و ایجاد آسایش و اطمینان خاطر برای کودکان گفت: زمانی برای ارتباط دو طرفه با کودک ایجاد کنید و برای هر کودک جداگانه وقت بگذارید که این وقت می تواند 20 دقیقه یا بیشتر باشد و بهتر است هر روز سر یک ساعت مشخص باشد تا کودکان یا نوجوانان بتوانند در زمان خاصی منتظر آن باشند.

دکتر پورآدینه ادامه داد: از فرزند خود بپرسید دوست دارد چه کاری انجام دهد چرا که انتخاب باعث ایجاد اعتماد به نفس در او می شود.

وی عنوان کرد: خواندن کتاب، داستان گفتن، نقاشی کردن، انجام کارهای هنری و مهارتی، انجام کارهای روزانه با کمک هم، تفکر و صحبت های معنوی، دعا کردن، باغبانی کردن، یادگیری های آنلاین، معاشرت از طریق تلفن، نوشتن داستان و شعر، انجام بازی های داخل خانه با اعضای خانواده فعالیت هایی لذت بخش برای کودکان هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استرس کودکان استرس کودکان اضطراب کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خروج تومور 10 کیلویی از شکم زن 35 ساله توده‌هايي به نام تومور

دیگر خبرها

  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان