Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان 14 رشته هنری توسط انجمن هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد.

احمد حمزه زاده روز چهارشنبه، ضمن اعلام این خبر گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در راستای رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی و بازاریابی صنایع‌دستی است که توسط انجمن هنرمندان صنایع‌دستی استان در محل خانه شربت اوغلی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این دوره‌های آموزشی برای 350 نفر از علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در رشته‌های معرق چوب،  منبت چوب، معرق سنگ، سراجی سنتی، نقاشی روی سفال، حکاکی روی فلز، تذهیب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، حکاکی روی چرم، گره چینی، طراحی سنتی، ممقان دوزی، رنگ ‌و رنگ‌شناسی و همچنین 25 نفر از هنرجویان روشن‌دل در دو رشته سراجی سنتی و بافتنی سنتی به‌صورت رایگان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، وی گفت: مراحل ثبت‌نام دوره‌های آموزشی ذکرشده در محل خانه شربت اوغلی واقع در محله سرخاب آغاز شده است، اما زمان آغاز کلاس‌های آموزشی با توجه به اینکه به‌صورت عملی و حضوری خواهند بود، طبق مصوبات و اعلام وضعیت ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دوره های آموزشی آذربایجان شرقی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی از برگزاری هفتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی و شروع به کار دبیرخانه این جشنواره در مازندران به میزبانی آمل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین جوادی، صبح امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین جلسه جشنواره ملی اشکواره حسینی با مدیران اجرایی و دبیران با محوریت شروع به کار هفتمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون دبیرخانه این رویداد ملی فرهنگی هنری در آمل فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: هفتمین دوره این اشکواره در شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، و داستان کوتاه و بخش کودک و نوجوان برگزارمی شود.

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی ادامه داد: بخش نوجوان آن در چهار بخش سرود گروهی، قصه‌گویی و نقالی، شعرخوانی و خاطره‌گویی و روایت‌گری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری برای اولین محوریت اشکواره علاوه بر نهضت عاشورا، شهدای راه قدس به آن اضافه شد، گفت: با تأکیدات رهبری در خصوص حماسه بزرگ قدس، تصمیم گرفتیم محوریت این اشکواره را در کنار قیام امام حسین (ع)، شهدای راه قدس نیز باشد تا از زبان هنر به این جریان پرداخته شود.

دبیر اجرایی هفتمین دوره اشکواره حسینی با ابراز رضایت از استقبال زیاد علاقمندان به این اشکواره در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این شش دوره اتفاقات خوبی افتاد و شاهد پربار شدن این اشکواره بودیم و این باعث می‌شود تلاش‌مان را بیش از پیش برای بهتر شدن انجام دهیم‌.

کد خبر 750809

دیگر خبرها

  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است