Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:41:22 GMT

محاکمه ۹ ایتالیایی در فرانسه به اتهام اقدام ترورریستی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۱۵۸۸

محاکمه ۹ ایتالیایی در فرانسه به اتهام اقدام ترورریستی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ با اینکه این نشست بررسی قضایی نخستین مرحله از روند ۲ سه ساله برای تصمیم گیری در باره بازگردانده شدن آنان به ایتالیا به شمار می رود، اما بازداشت آنها اقدام مهمی برای حل و فصل اختلاف دراز مدت سیاسی و قضایی میان رم و پاریس به شمار می رود.

پاریس بر اساس قانون معروف به دکترین میتران مربوط به دهه ۱۹۸۰ به نام فرانسوا میتران رئیس جمهوری سوسیالیست پیشین فرانسه، نمی توانست این کنشگران چپ گرای افراطی ایتالیایی را که به فرانسه گریخته بودند، بازگرداند، مگر اینکه مدارک ارتکاب جنایت توسط آنان در دست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که هفت تن از آنها چهارشنبه گذشته در خانه هایشان در فرانسه دستگیر و ۲ تن دیگر روز بعد تسلیم پلیس شدند، پس از بازجویی، به صورت موقت آزاد شدند و ماموران هنوز در جستجوی یک نفر دیگر هستند.

این گروه ۱۰ نفری در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به اتهام ارتکاب جنایت در ایتالیا محکوم شده بودند، اما پیش از زندانی شدن از کشورشان گریخته و پناهنده شده بودند. دادگاه پاریس باید در باره درخواست رم برای بازگرداندن آنها تصمیم بگیرد. پنج تن از این افراد عضو سابق بریگاردهای سرخ بودند که در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ مرتکب کشتار،  آدم ربایی و خشونت شده بودند.

ایتالیا تاکنون درخواست بازگردانده شدن نزدیک به ۲۰۰ کنش گر را کرده که از سال ها پیش در فرانسه اقامت داشته اند و پاریس در سال جاری پس از مذاکرات درازمدت، با دستگیر کردن این ۱۰ متهم به ارتکاب به جنایت های سنگین موافقت کرده است.  

برچسب‌ها فرانسه تروریسم ایتالیا تروریست رم پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه تروریسم ایتالیا فرانسه تروریسم ایتالیا تروریست رم پاریس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس

مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سوار بر یک کشتی قدیمی راهی فرانسه شد.

به گزارش ایسنا، مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در یونان روشن و 11 روز در سراسر یونان حمل شد. روز گذشته مشعل المپیک به مسئولان کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس تحویل داده شد.

مشعل المپیک دقایقی پیش سوار بر یک کشتی قدیمی سفر خود را به سمت فرانسه آغاز کرد. این کشتی در ماه می وارد بندر مارسی می‌شود و سپس در سراسر فرانسه حمل خواهد شد تا در نهایت وارد پاریس میزبان بازی‌های المپیک شود.

کشتی «بلم» که تنها چند هفته پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد، سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، میزبان آتی بازی‌های المپیک، آغاز کرد. در این کشتی پرچم کشورهای شرکت کننده در المپیک نیز نصب شده است.

مشعل المپیک هشتم می (۱۹ اردیبهشت) به بندر مارسی می‌رسد. انتظار می‌رود جمعیتی متشکل از 150 هزار نفر  برای دیدن مشعل المپیک بیایند.

کشتی حامل مشعل المپیک 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس