Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-با اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵ مورد قطعی بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته آفریقایی در استان هرمزگان شناسایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، هفته‌های اخیر شاهد روزهای سیاه‌ کرونایی در استان هرمزگان بودیم و با همه گیری و شیوع حداکثری موج کرونای انگلیسی استان روزهای سختی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس انگلیسی در هرمزگان ابتدا در شهرستان قشم و پس از تست گیری از مسافران ورودی از امارات پیدا شد و در تست‌های انجام شده از مسافران ابتلای 2 نفر به نوع جهش یافته انگلیسی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تایید شد.

با تایید ورود نوع جهش یافته کرونای انگلیسی در استان، موجی از نگرانی در بین مردم به وجود آمد چرا که با اعلام وزارت بهداشت همه گیری این ویروس نسبت به نوع عادی کرونا بسیار بیشتر و در نتیجه افراد بیشتری به این نوع مبتلا و در بیمارستان‌های استان‌ بستری شدند.

این نوع ویروس البته کشندگی بیشتری نسبت به کرونای عادی داشت و هفته‌های سیاهی را برای استان در بهار 1400 رقم زد و خانواده‌های بسیاری داغدار عزیزان خود شدند.

در حالی که هنوز با بحران کرونای انگلیسی دست و پنجه نرم می‌کند و شرایط به حالت عادی نرسیده و وزارت بهداشت نیز از هفته‌های سخت کرونایی در این استان خبر می‌دهد، وزیر بهداشت با اعلام خبر پیدا شدن نوع جدیدی از کرونا در هرمزگان بر شدت نگرانی‌ها افزود.

وزیر بهداشت که در حاشیه نشست مجازی کارگروه وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود از شناسایی مواردی از بیماری کرونای آفریقایی و هندی در استان‌های مختلف خبر داد.

دکتر سعید نمکی در این گفتگو تاکید کرده که متاسفانه در استان هرمزگان موتاسیون دیگری از ویروس کرونا کشف شده است.

وی افزود: در استان هرمزگان متأسفانه 5 مورد کرونای آفریقایی به صورت قطعی شناسایی شده و البته موارد مشکوکی نیز در حدود 30 نفر کشف شده و می‌توان گفت در حدود 35 تا 38 مورد شناسایی ابتلا به این موتاسیون خواهیم داشت.

البته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اعلام جزئیات شناسایی این موارد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم خودداری و اعلام کرد جزئیات به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، از آنجایی که موتاسیون یافته آفریقای جنوبی به درمان‌های فعلی پاسخ نمی‌دهد و در برابر آنها مقاومت دارد و واکسن‌های فعلی نیز در برابر آن ناتوان هستند باید استان هرمزگان خود را برای روزهای به مراتب سخت تر و تاریک‌تر آماده کند و نیاز است مردم به کمک کادر درمانی آمده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این نوع کرونا جلوگیری کنند. 

گیلان همچنان در جزر و مد موج چهارم کرونا؛ 105 بیمار جدید بستری شدندکرونا در اروپا| از آغاز روند تایید واکسن چینی تا کاهش رضایتمندی از مدیریت بحران دولت آلمان

انتهای پیام/864/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا